אלוף שחזר ממבצר ליד זכרון (4)

אלוף שחזר ממבצר ליד זכרון (4)

פיצוח תשחצים: חשיפת אלופים מהעבר

בעולם התשחצים, הגדרות מאתגרות ושקועות לפעמים מעמידות את מיומנויות הפתרון שלנו במבחן. אחת ההגדרות המפתות והמרתקות ביותר שנתקלתי בהן לאחרונה היא: "אלוף שחזר מבצר ליד זכרון (4)."

הגדרה תמציתית זו, המורכבת משבעה מילים בלבד, ממסגרת סיפור היסטורי מרתק, המבקש מאיתנו לצלול אל מצולות הזמן ולגלות את הזהות של אלוף עבר עטור תהילה. הרמזים שניתנים הם מעטים אך מלאי עוצמה: מבצר, זכרון וניצחון. עלינו לארוג יחד רמזים אלה ולהתחקות אחר הדמות שבמרכז הסיפור.

כמו חוקר המפצח צופן עתיק, נתחיל בכמה מחקרים רקע. זכרון, קיבוץ הממוקם דרומית-מערבית לחיפה, מתהדר בהיסטוריה עשירה ובקרבתה למבצר עתיק. המבצר, המכונה כלא עתלית, שימש כמחנה מעצר בשנות ה-40 של המאה העשרים, בתקופת המנדט הבריטי.

כעת, כשיש לנו הקשר היסטורי, ננתח את המילה "אלוף." מושג זה מרמז על מישהו בעל הישגים יוצאי דופן בתחום מסוים. ייתכן שדמות זו התבלטה בשדה הקרב, בתחרות ספורט או במאבק פוליטי. עם זאת, בהקשר ההיסטורי של הגדרה זו, סביר ביותר שהאלוף הוא מישהו שהנהיג כוחות צבאיים.

לאחר בדיקה קפדנית של הרמזים הללו, ניגש לשלב המכריע: הצעת תשובות אפשריות להגדרה. כדי לוודא שהפתרון שלנו מדויק מבחינה היסטורית, חשוב לחקור את תקופת המנדט הבריטי בישראל ולזהות מפקדים צבאיים בולטים שהיו פעילים באזור זכרון. לאחר שקלול קפדני של כל המידע הזמין, נוכל להציע את התשובה הסבירה ביותר להגדרה זו.

אפשרויות: ינוש.

ביטויים דומים: אלוף שחזר ממבצר ליד זכרון (4) תשבץ, מה זה אלוף שחזר ממבצר ליד זכרון (4) בתשחץ, מה הפירוש של אלוף שחזר ממבצר ליד זכרון (4) בתשחץ.