בארהב ספר וכשבא לישראל ליהג (4)

בארהב ספר וכשבא לישראל ליהג (4)

גשו לפתרון התשחץ שלכם: מהו הספר בארה"ב שהפך לרב חובל בישראל?

פתיחת הפוסט:

בתחום התשבצים, הגדרה יכולה להיות עולם ומלואו. לפעמים, מילה אחת יכולה להסתיר מאחוריה סיפור שלם, רעיון מבריק או נקודת מבט ייחודית. הגדרה כזו היא: "בארהב ספר וכשבא לישראל ליהג (4)".

הצצה ראשונה בהגדרה עשויה לעורר בלבול, שכן היא מחלקת את המילים לשני חלקים מנוגדים: בארה"ב – ספר, בישראל – ליהג. כדי לפתור את החידה, עלינו לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש קשרים סמויים בין שני המושגים הללו.

בארה"ב, "ספר" פירושו כמובן כרך מודפס או דיגיטלי המכיל מידע או סיפור. לעומת זאת, "ליהג" בישראל מתייחס לפעולת הדיבור, בדרך כלל בצורה מוגזמת או חסרת משמעות.

על פני השטח, שני המושגים נראים אינם קשורים כלל. עם זאת, במבט מקרוב יותר, אנו רואים שבשני המקרים מדובר בדרכים להעברת מידע או רעיונות. ספר מציג מידע כתוב, ואילו ליהוג מעביר מידע באמצעות דיבור.

הקשר הזה מעלה אפשרות מרתקת: אולי "הספר" הוא מישהו שמגיע מארה"ב לישראל ומעביר רעיונות דרך הדיבור? אם כן, מי יכול להיות אותו אדם?

בכדי לפתור את החידה עלינו לצלול אל עולם הספרות והתרבות, ולחפש דמויות שעברו מארה"ב לישראל ונודעו בדיבורם או בהשפעתם האידיאולוגית. הדמות שאנו מחפשים היא זו שמוכרת בארה"ב כ"ספר" ובישראל כ"לגייג".

מי הוא, אם כן, אותו אדם מרתק שתואם את ההגדרה הסקרנית הזו?

המשך הפוסט יספק את התשובה להגדרה ויסיים את הפתרון.

אפשרויות: ברבר.

ביטויים דומים: בארהב ספר וכשבא לישראל ליהג (4) תשבץ, מה זה בארהב ספר וכשבא לישראל ליהג (4) בתשחץ, מה הפירוש של בארהב ספר וכשבא לישראל ליהג (4) בתשחץ.