בלתי מספיק (ר"ת)

בלתי מספיק (רת)
כשמילים נעלמות: פתרון תשבץ בהגדרה תמוהה

השבוע נתקליתי בתשבץ שהשאיר אותי מבולבל, פהור, קצת מתוסכל, ובעיקר סקרן. ההגדרה, שנדמה היה שהיא תוביל אותי בקלות לפתרון, התגלתה כמלכודת מילים.

היא פשוט קראה:

"בלתי מספיק (ר"ת)"

הרגשתי כמו עומד בפתח חדר סגור, מפתח ביד, אך בלי שום רמז לאיך לפתוח אותו. ר"ת, ראשי תיבות, משמעותו המילולית ברורה. אבל "בלתי מספיק"? מה בדיוק צריך להיות מספיק? האם מדובר על כמות, על איכות? האם יש כאן משחק מילים חכם, או שמא אני פשוט לא רואה את הברור מאליו?

הרגשתי צורך לפענח את ההגדרה, לפרוץ את קוד המילים הסתום. הרי תשבצים הם כמו משחקי חשיבה, אתגר מתעתע שדורש אלתור, יצירתיות, והרבה סבלנות. ופתרון תשבץ, במיוחד כשמדובר בהגדרה קשה, מביא תחושת ניצחון, הגשמה של מין צורך פנימי להוכיח לעצמנו שהמוח שלנו עדיין עובד.

התשבץ, כידוע, מורכב משני חלקים: רשת של תאים ריקים שצריך למלא במילים, והגדרות המילים האלה. ההגדרות הן הקשר בין עולם המילים לבין העולם החיצוני. הן נותנות לנו את המפתח לפענח את השפה החדשה שנוצרת בתשבץ.

והנה, אני עומד בפני הגדרה שמסרבת לפתוח את דלתותיה. היא נועלת אותי בחוץ, נותנת לי רק רמזים סתומים, ללא שום מפתח ברור.

מה עושים במקרים כאלה? האם מתייאשים? שוברים את הראש? מחפשים עזרה?

ובכן, השאלה הזו תישאר פתוחה עד שאתם, הקוראים הנאמנים של הבלוג זה, תשתמשו בידע שלכם במילים ובהגיון ותציעו את הפתרון הנכון.

הכניסו את תשובתכם בתגובות ותראו אם אתם מצליחים לשבור את הקוד הסתום. אני אשמח לראות את הטיעונים שיש לכם לעבור על הפתרון שלכם, ולראות אילו שיטות פתרון אתם משתמשים בהן.

אפשרויות: במ.

נצפה לאחרונה ב: -תשחץ ישראל היום בתאריך 04/07/2024