בן משפחתי שנעמד להגן על ירמיהו (5)

בן משפחתי שנעמד להגן על ירמיהו (5)
כיצד לפתור תשחץ: גילוי זהותו של בן המשפחה המגן על ירמיהו

פתרון תשחצים מהנה ומאתגר, והוא יכול להיות גם כלי רב עוצמה לשיפור מיומנויות חשיבה ביקורתית ויכולות פתרון בעיות. אחת מההיבטים הטכניים הקשים ביותר של פתרון תשחצים היא העיסוק בגדרות שמציבות שאלות או חידות המחייבות את הפותר לחשוב מעבר למשמעותן המילולית. פתרון תשחצים מסוג זה דורש צירוף דמיון, היגיון וידע קודם.

אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לפותר תשחצים הוא סוג של "ארסנל" או רשימת טכניקות לפתרון חידות, אשר ניתן לנסותן על כל הגדרה מאתגרת. טכניקה אחת כזו היא "פירוק" ההגדרה למרכיביה השונים. על ידי זיהוי המילים המפתח וניתוח היחסים ביניהן, ניתן לרוב להפוך אפילו את ההגדרות המורכבות ביותר לניתנות לפתרון.

כדוגמה, בואו נסתכל על ההגדרה הבאה:

>

בן משפחתי שנעמד להגן על ירמיהו (5)

על ידי פירוק ההגדרה, אנו יכולים לזהות את רכיבי המפתח הבאים:

בן משפחתי:

זה מרמז על מישהו קרוב לי או קשור אלי.

נעמד להגן על:

זה מצביע על מישהו שמגן או תומך בי.

ירמיהו:

זהו שם של אדם או דמות היסטורית.

בהתבסס על רכיבים אלה, אנו יכולים להסיק שהתשובה היא ככל הנראה מישהו הקשור לירמיהו בצורה כלשהי ושהוא מגן עליו. עכשיו, כל מה שנותר לנו לעשות הוא לגבש רשימה של בני משפחה אפשריים או קרובי משפחה שיכולים להתאים להגדרה זו בהקשר של הסיפור על ירמיהו.

לדוגמה, אם אנו מכירים את הסיפור התנ"כי, אנו יודעים שירמיהו היה נביא שנרדף לעתים קרובות. ייתכן שיהיה זה בן משפחה או קרוב משפחה שעמד לצדו והגן עליו מפני אויביו. על ידי שימוש בהיגיון הזה, אנו יכולים לצמצם את אפשרויות התשובה ולמצוא את התשובה הנכונה.

אפשרויות: אחיקמ.

ביטויים דומים: בן משפחתי שנעמד להגן על ירמיהו (5) תשבץ, מה זה בן משפחתי שנעמד להגן על ירמיהו (5) בתשחץ, מה הפירוש של בן משפחתי שנעמד להגן על ירמיהו (5) בתשחץ.