גיבור תל חי (9,4)

גיבור תל חי (9,4)
פתרון תשחץ: מסע לחשיפת גיבור תל חי

התשחצים הם חידות מהנות ומרתקות המאתגרות את השכל שלנו ומעוררות את סקרנותנו. בין שלל ההגדרות בתשחץ, ישנן כאלו שמהדהדות בדפי ההיסטוריה ומשקיפות אל דמויות מפתח בעברנו. אחת מהן היא ההגדרה: "גיבור תל חי (9,4)". מי היה אותו גיבור שזכה לכבוד ולהכרה בגין מעשיו הבולטים בתל חי?

גליל עליון: מצודה אחרונה של גבורה

תל חי, גבעה נישאה השוכנת בגליל העליון, הייתה עד למאבקים עקובים מדם במהלך העימותים בין היישוב העברי לכוחות המנדט הבריטי ולערבים בתקופת היישוב. בשנת 1920, הוקמה במקום חוות הלימוד תל חי, אשר שימשה כמעוז של אידיאליזם ציוני.

בשנת 1920, כוחות צבאיים ערביים חצו את גבול הצפון ותקפו את תל חי. מגיני החווה, קבוצה קטנה של חלוצים וחיילים, נלחמו בגבורה מול אויב עדיף בהרבה. הקרב עבר לתולדות העם היהודי כאירוע מכונן, שהפך את תל חי לסמל לשאיפות הלאומיות ולמרכז זיכרון לגבורה יהודית.

חיפוש אחר הגיבור האלמוני

ההגדרה בתשחץ, "גיבור תל חי (9,4)", מעלה בנו תמונה של לוחם אמיץ, שהגן בגבורה על מולדתו בתלאות ובאתגרים. מי היה אותו גיבור שנפל בקרב תל חי וזכה לכבוד נצחי בדפי ההיסטוריה?

מנהל התשחץ מעניק לנו רמזים מועילים בתוך ההגדרה עצמה. המספרים בסוגריים ליד ההגדרה, "9,4", מצביעים על כך שהתשובה היא שם המורכב משתי מילים, המכיל תשע אותיות במילה הראשונה וארבע אותיות במילה השנייה. הרמזים הללו מובילים אותנו לחיפוש דמות היסטורית מתקופת תל חי, העונה על קריטריונים אלו.

מסענו לפתרון ההגדרה מתחיל בעיון בדפי ההיסטוריה והכרות עם הגיבורים הרבים של תל חי. באמצעות חיפושים במאגרי מידע ובספרות ההיסטורית, נוכל לצמצם את רשימת האפשרויות ולהתקרב אל זהות הגיבור שמאחורי ההגדרה "גיבור תל חי (9,4)".

אפשרויות: יוספטרומפלדור.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 03/06/2024