דמות ב'הקמצן' של מולייר

דמות ב'הקמצן' של מולייר
"`html

פתרון תשחץ: דמות ב'הקמצן' של מולייר

מבוא

"הקמצן", יצירת מופת של תיאטרון הקומדיה הצרפתי, היא מחזה בן שלוש מערכות מאת המחזאי מולייר. המחזה זכה להצלחה גדולה מאז הצגתו הראשונה ב-1668, והוא ממשיך להיות אחד המחזות המועלים ביותר ברפרטואר התיאטרון העולמי. הסיפור מתמקד בהרפגון, אב קמצן וקמצן, שמבקש להשיא את בתו לאלזה, אישה עשירה. עם זאת, בתו אליז, מאוהבת בחוליו, בחור צעיר ועני.

במחזה מגוון דמויות צבעוניות ובלתי נשכחות, כולל משרתים ערמומיים, מחזרים מתחרות ומלווה כספים יהיר. אחת הדמויות המפורסמות ביותר במחזה היא קליאנט, בנו של הרפגון.

הדמות של קליאנט

קליאנט הוא דמות מורכבת ומעניינת. הוא בנם של הרפגון והאשתו לפני שהיא נפטרה. הוא צעיר, נאה ובעל חינוך טוב. הוא גם אינטליגנטי, ערמומי ובלתי מתפשר.

קליאנט מתעב את קמצנותו של אביו. הוא מתוסכל מתאוות הבצע שלו וחוסר הרצון שלו להוציא כסף על דבר. קליאנט גם מודאג מאוד מהאפשרות שאביו יאלץ אותו לשאת לאישה אישה עשירה שהוא אינו אוהב.

למרות קמצנותו של אביו, קליאנט הוא בן נאמן. הוא דואג לאביו ותמיד מנסה לעזור לו, גם כשהוא יודע שהרפגון לעולם לא יחזיר לו.

קליאנט הוא דמות סימפטית. הוא צעיר ומוכשר, אך הוא לכוד בנסיבות שאינן בשליטתו. הוא נאלץ להאזין לרצונותיו של אביו, גם אם הוא אינו מסכים עמם.

קליאנט הוא גם דמות מצחיקה. הוא מנצל את קמצנותו של אביו למטרותיו ואינו מפחד לעבד עליו תעלולים.

תפקידו של קליאנט במחזה

קליאנט ממלא תפקיד חשוב ב"הקמצן". הוא ליבה קומית של המחזה, מספק הקלה לרגעים הרציניים יותר. הוא גם משמש כקול השפיות בעולם המטורף של אביו.

קליאנט הוא גם דמות מרכזית להתפתחות העלילה. הוא עוזר לאליז וחוליו להימלט מס clutches של הרפגון. הוא גם מסכל את תוכניתו של אביו להשיא את אליז לאלזה.

קליאנט הוא דמות מורכבת ומעניינת. הוא צעיר, נאה ובעל חינוך טוב. הוא גם אינטליגנטי, ערמומי ובלתי מתפשר. הוא דמות סימפטית שתמיד דואגת לאביו. קליאנט הוא גם דמות מצחיקה שמספק הקלה לרגעים הר ציניים יותר של המחזה. הוא ממלא תפקיד חשוב בעלילה, ועוזר לאליז וחוליו להימלט מהמצב האומלל שלהם.

סיכום

קליאנט הוא דמות מרכזית ובלתי נשכחת ב"הקמצן" של מולייר. הוא צעיר, נאה ובעל חינוך טוב. הוא גם אינטליגנטי, ערמומי ובלתי מתפשר. קליאנט הוא דמות סימפטית שמספק הקלה לרגעים הרציניים יותר של המחזה. הוא ממלא תפקיד חשוב בעלילה, ועוזר לאליז וחוליו להימלט ממצבם האומלל.
"`

אפשרויות: ולר.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 28/05/2024