האזור בו נח נהיה אב שכול (4)

האזור בו נח נהיה אב שכול (4)
פתרון תשחץ מאתגר: "האזור בו נח נהיה אב שכול"

כאשר ניגשים לתשחצים, לעתים קרובות מתמודדים עם הגדרות מעורפלות שעלולות להותיר אותנו מבולבלים וחסרי אונים. אחת ההגדרות האלה היא "האזור בו נח נהיה אב שכול". הגדרה זו, המכילה רק שש מילים, עלולה להיראות פשוטה בהתחלה. עם זאת, תחת משטחה התמים נחבאאתגר סמוי שרק פותרי תשחצים מיומנים יוכלו לפענח.

להבנת ההגדרה הזאת, עלינו לצלול לתוך סיפורי המקרא ולבחון את רגע היסטורי בעל משמעות עמוקה. לפי ספר בראשית, נח היה דמות נבחרת שאלוהים בחר לבנות תיבה כדי להציל את משפחתו ואת זוגות מכל המינים מחורבן עולמי מתקרב. התיבה נבנתה בהקפדה בהנחיית האל, וברגע שהושלמה, נכנסו נח, משפחתו והחיות אל תוכה ומצאו מקלט מפני המבול העצום שהציף את הארץ.

אולם, בין כל הנוסעים שעל התיבה היה אחד שנעדר – בנו הבכור של נח, חם. בהתאם לספר היובלים, לא נכנס חם אל התיבה מכיוון שעבד לאלילים ולא האמין במבול המתקרב. בעוד שאר בני המשפחה מצאו מפלט בתוך התיבה, חם נאלץ להתמודד לבדו עם זעם הטבע בחוץ. כאשר שבו המים והארץ נחשפה, נודע לנח על היעדרותו של בנו ומותו העצוב.

מנקודת מבט ביבלית, "האזור בו נח נהיה אב שכול" הוא, אם כן, המקום שבו נח התאבל על אובדן בנו. לפי המסורת, המקום הזה הוא הר אררט, הממוקם במזרח טורקיה של ימינו. בשל גובהו הרב, הר אררט היה המקום היחיד ששרד מהמבול, ונח ומשפחתו נחתו על פסגתו לאחר שירדו מהתיבה. לפיכך, הר אררט הפך לסמל הן להצלה והן לאבל, שכן שם החל נח פרק חדש בחייו כאב שכול.

אפשרויות: מתחמ.

ביטויים דומים: האזור בו נח נהיה אב שכול (4) תשבץ, מה זה האזור בו נח נהיה אב שכול (4) בתשחץ, מה הפירוש של האזור בו נח נהיה אב שכול (4) בתשחץ.