המורה לא הרשתה לילדים להיכנס. הם נכנסו למרות שלא _. (5)

המורה לא הרשתה לילדים להיכנס. הם נכנסו למרות שלא _. (5)
כיצד לפתור תשחצים: גישה שלב אחר שלב להגדרות קשות

תשחצים הם דרך מהנה להפעיל את המוח ולשפר את אוצר המילים. עם זאת, נתקלים לעתים קרובות בהגדרות מאתגרות שמביישות אפילו את הפותרים המנוסים ביותר. אחת ההגדרות הקשות ביותר היא זו שתוארה לאחרונה בדיון מקוון:

"המורה לא הרשתה לילדים להיכנס. הם נכנסו למרות שלא ____. (5)"

הגדרה זו דורשת שילוב של ידע מילולי, הבנה של דקדוק ויכולת חשיבה מחוץ לקופסה. ייתכן שתנסו פתרונות שונים כמו "יכולים", "רשאים" או "מורשים", אך אף אחד מהם לא יתאים למספר האותיות הנדרש.

שלב 1: בדוק את המילים בהגדרה

הצעד הראשון לפתרון הגדרה זו הוא לבדוק את המילים בהגדרה עצמה. האותיות "ר" ו-"י" מופיעות פעמיים, מה שמרמז שהמילה הנדרשת מכילה את האותיות האלה. בנוסף, המילה "לא" מצביעה על כך שפעולת הילדים הייתה בניגוד לרצונו של המורה.

שלב 2: חקור מילים נרדפות

לאחר שבדקנו את המילים בהגדרה, עלינו לחקור מילים נרדפות למילה "הורה". מילים כמו "אמר", "ציווה" ו"פקד" הן אפשרויות פוטנציאליות. עם זאת, אף אחת מהמילים האלה לא עונה על דרישות האותיות.

שלב 3: שקול ביטויים פיגורטיביים

בשלב זה, אולי כדאי לשקול ביטויים פיגורטיביים שיכולים להתאים להגדרה. ביטוי אחד כזה הוא "להוריד את הרגל", שמשמעותו להפסיק לעשות משהו או להתנגד לו. עם זאת, ביטוי זה אינו מתאים למספר האותיות הנדרש.

שלב 4: חקור מילים בעלות משמעות שונה

כעת, הגיע הזמן לחקור מילים בעלות משמעות שונה העשויות להתאים להגדרה. מילה אחת כזו היא "הוזמנו". ילדים שלא הוזמנו לכיתה עשויים להיכנס בכל זאת, למרות האיסור. מילה זו עונה על מספר האותיות הנדרש ומתאימה להקשר של ההגדרה.

סיכום

פתרון תשחצים מאתגר יכול להיות משימה מתגמלת. על ידי ביצוע הצעדים המפורטים לעיל, כולל בדיקת המילים בהגדרה, חקר מילים נרדפות, שקילת ביטויים פיגורטיביים וחקר מילים בעלות משמעות שונה, נוכל לפתור אפילו את ההגדרות הקשות ביותר.

אפשרויות: הורשו.

ביטויים דומים: המורה לא הרשתה לילדים להיכנס. הם נכנסו למרות שלא _. (5) תשבץ, מה זה המורה לא הרשתה לילדים להיכנס. הם נכנסו למרות שלא _. (5) בתשחץ, מה הפירוש של המורה לא הרשתה לילדים להיכנס. הם נכנסו למרות שלא _. (5) בתשחץ.