הסיגריה של חיל האוויר הארמני כמובן (7)

הסיגריה של חיל האוויר הארמני כמובן (7)
פתרון תשחצים: "הסיגריה של חיל האוויר הארמני כמובן (7)"

כל מי שחובב פתירת תשבצים נתקל בוודאי לא פעם באתגרים מרתקים ומאתגרים כאחד. לא פעם, הגדרות מסוימות עלולות להקסים אותנו בערמומיותן או להותיר אותנו מגרדים את ראשינו. אחת מאותן הגדרות שהפכה למקור השראה לפוסט זה היא:

"הסיגריה של חיל האוויר הארמני כמובן (7)"

הגדרה זו, המשחקת על דו-משמעות מתוחכמת, עשויה להדהים אותנו ברגע הראשונה. עם זאת, עם חשיבה יצירתית ומעט ידע כללי, בהחלט ניתן לפענח את הפתרון.

כדי להתחיל, בואו ננתח את ההגדרה ביסודיות. החלק הראשון, "הסיגריה של חיל האוויר הארמני", מצביע על קשר ישיר בין עישון לבין צבא ארמניה. יחד עם זאת, ההוספה של "כמובן" בסוף ההגדרה מעידה על כך שהפתרון הברור לכאורה אינו נכון.

אז מה הפתרון לחידה המאתגרת הזו? התשובה, כמובן, טמונה במילה "כמובן". במקרה זה, המילה "כמובן" אינה משמשת כמשמעותה המילולית, אלא כרמז לשם של כלי טיס ארמני ידוע.

ועם זאת, עודנה נותרת שאלת מפתח: איזה כלי טיס ארמני מפורסם קשור לעישון? כדי לפענח את התשובה הזו, עלינו לצלול מעט אל ההיסטוריה של התעופה הארמנית.

ארמניה, מדינה בעלת מורשת תעופתית עשירה, הייתה חלוצה בתחום תעשיית התעופה הסובייטית. בשנותיה הראשונות, תעשיית התעופה הארמנית התמקדה בייצור מטוסים קלים ובינוניים לתפקידים צבאיים ואזרחיים.

בין הדגמים הבולטים שפותחו על ידי תעשיית התעופה הארמנית נמצא המטוס הצבאי Su-25, מטוס סער סילוני רב-תכליתי שזכה לכינוי "סיגריה" בשל צורתו הארוכה והדקה. ה-Su-25, שזכה להצלחה רבה בזכות יכולותיו בעימותים קרקעיים, הפך למרכיב חיוני בחיל האוויר הארמני.

לאור העובדה שה-Su-25 מיוצר בארמניה וכינויו הידוע הוא "סיגריה", הגיוני להסיק כי הפתרון להגדרה "הסיגריה של חיל האוויר הארמני כמובן" הוא

Su-25

.

אפשרויות: מטוסיאנ.

ביטויים דומים: הסיגריה של חיל האוויר הארמני כמובן (7) תשבץ, מה זה הסיגריה של חיל האוויר הארמני כמובן (7) בתשחץ, מה הפירוש של הסיגריה של חיל האוויר הארמני כמובן (7) בתשחץ.