הפרעת שינה המתבטאת בהירדמות פתאומית

הפרעת שינה המתבטאת בהירדמות פתאומית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הפרעת שינה המתבטאת בהירדמות פתאומית .
זוהי הגדרה בת 36 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: נרקולפסיה.

מידע רנדומלי על הביטוי "נרקולפסיה":

שיתוק שינה הוא מצב המאופיין בשיתוק זמני של הגוף מיד לאחר יקיצה. לרוב, מצב זה מתרחש לאחר ההירדמות או לאחר ההתעוררות.

שיתוק השינה נגרם במהלך שנת רע"מ (REM), כאשר המוח מתעורר, אך הגוף עדיין נמצא במהלך שינה, ולכן "משותק" עקב החסימה הנגרמת על ידי מערכת העצבים, כדי שלא נבצע פעולות לא רצויות בזמן השינה (מה שאנו חווים בחלום). לפיכך לא ניתן להזיז שום איבר בגוף במצב זה, כולל אי היכולת לדבר.

לשיתוק השינה עשויות להתלוות הזיות. לרוב, ההזיות הן סיוטים שסיבתם אינה ידועה, אשר מתרחשים במקום בו נופלים לשינה, למשל נשמעים צעדים מאיימים ההולכים וקרבים, תחושה של נוכחות בלתי רצויה או רעשים מפחידים. עקב כך, המצב הזה מלווה בתחושות פחד, גם בשל הפאניקה עקב אי היכולת לזוז. כמו כן, הרבה אנשים אשר חוו או חווים את השיתוק הזה, חשים לחץ על החזה, כאילו מישהו יושב להם על החזה. תופעות נלוות נוספות שתוארו על ידי אנשים הן רעד בגוף ותחושה של נפילה. כל אלו הן הזיות שנגרמות כתוצאה מההתנגשות בין החלום למציאות ואין לדאוג לגביהן.

עדיין לא ידועה סיבה ודאית לשיתוק השינה. אמנם נמצא קשר מסוים בין שיתוק השינה לבין הנרדמות (נרקולפסיה), אך אין תופעה זו מעידה על כך שהאדם החווה את שיתוק השינה לוקה בתסמונת הנרקולפטית. שיתוק השינה נגרם כאשר הגוף נמצא תוך כדי שינת הרע"מ, כאשר המערכת העצבית חוסמת את תנועת השרירים בגוף, אך המוח מתעורר בפתאומיות – דבר המתרחש ממש שניות או דקות ספורות לאחר ההירדמות או בזמן שהגוף מתעורר. הסיבות המשוערות הינם: שינה על הגב, עייפות רבה המלווה בשינה לא סדירה ונמנומים, לחץ ומתח נפשי. כמעט כל אדם חווה את תופעת שיתוק השינה לפחות פעם אחת בחייו.

נרקולפסיה בויקיפדיה