הרמטכ"ל ה13 של צהל

הרמטכ"ל ה13 של צהל
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הרמטכ"ל ה13 של צהל.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: שומרון, דן שומרון.

מידע רנדומלי על הביטוי "שומרון":

הר עיבל (ערבית: جبل عيبال. נקרא גם جبل إسلامية – ג'בל אסלאמיה, או جبل الشمالي – ג'בל א-שמאלי – ההר הצפוני. בעברית מכונה גם 'הר הקללה' או 'הר הברית') הוא שמו של גוש הררי גדול מצפון לעיר שכם בגובה 940 מטר מעל פני הים. הר זה הוא הגבוה בהרי מרכז וצפון השומרון. מההר יש שליטה מלאה על העיר שכם. על פסגת ההר מתקן צבאי. גם בתקופת המנדט הבריטי היה מתקן צבאי דומה על ההר. פסגת ההר היא בשליטה ישראלית מלאה אך הדרך אליו עוברת באזור בו יש לישראל רק שליטה צבאית (אזור B). הדרך להר יוצאת מההתנחלות שבי שומרון ועוברת בשיפולי העיר שכם. אתר מזבח הר עיבל נמצא ליד שטח שבשליטה מלאה של הרשות הפלסטינית (אזור A). עם זאת מתקיימים בהר ובאתר הארכאולוגי ביקורים, המתואמים עם כוחות הביטחון. באוקטובר 2014 נחנך שביל מסומן "סובב הר עיבל".

בשיפולים הצפונים של ההר נתגלה אתר ארכאולוגי. האתר התגלה בשנת 1982 במסגרת סקר העתיקות ביהודה ושומרון, שנערך על ידי אגף העתיקות והמוזיאונים. במקום האתר התגלה גל אבנים גבוה במיוחד. במסגרת סקר הר מנשה התגלו ממצאים המעידים כי היה במקום אתר פולחני ישראלי מתקופת ההתנחלות. הר עיבל מוזכר במקרא כמקום בו הורה משה לזקני ישראל להקים מזבח וכמקום בו הקים יהושע מזבח כמצוות משה.

שומרון בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "דן שומרון":

קצין חי"ר וצנחנים ראשי הוא קצין בדרגת תת-אלוף המשמש כראש חיל של יחידות חיל הרגלים בצה"ל ואחראי על ההכוונה המקצועית של יחידות החי"ר.

ראשיתו של תפקיד קצין חי"ר וצנחנים ראשי בתפקיד של "קצין צנחנים ראשי" שהוכרז באוקטובר 1965. לתפקיד מונה אהרן דוידי ותפקידו היה אחראי להכוונת אמוני הצנחנים ביחידותיהם ובבית הספר לצניחה. ב-1 בינואר 1969 הורחב אחריות התפקיד לאימוני כל חיילי חיל הרגלים, כאחד מלקחי מלחמת ששת הימים, ושם התפקיד שונה ל"קצין חיל רגלים וצנחנים ראשי". באותו זמן, זמן קצר לאחר הנהגת דרגת תת-אלוף בצה"ל, היה קצין חי"ר וצנחנים ראשי מפקד החיל היחיד שהוענק לו דרגת תת-אלוף.

במהלך מלחמת יום הכיפורים הועמד קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תא"ל עמנואל שקד, בראש כח למבצעים מיוחדים אשר כונה "כוח סלע". לאחר המלחמה, במסגרת ההרחבה של צה"ל, הוקמה עוצבת האש שבראשה עמד קצין חי"ר וצנחנים ראשי, ועל כן היא כונתה גם אוגדת הקחצ"ר.

בשנת 1979, בתכנונים להקמת מפקדת חילות השדה, תוכנן לבטל את תפקידי מפקדי החילות ובהם קצין חי"ר וצנחנים ראשי, אולם הדבר לא יצא אל הפועל.

אחרי מלחמת יום הכיפורים, לאור הודעתו של אריאל שרון שהוא מוכן לשוב לצה"ל לכל תפקיד פיקודי, הציע הרמטכ"ל, מוטה גור, לשרון להיות קצין צנחנים ראשי. בהצעה נאמר שהתפקיד אינו תפקיד מנהלי אלא "תפקיד שיש בו כר נרחב לפיתוח בתכנון מבצעים ובאימון כוחות והנחלת תורות לחימה". שרון דחה את ההצעה. לעומת זאת, כאשר ועדת כהן קבעה שעמוס ירון מנוע מלכהן בתפקיד פיקודי, הוא המשיך לכהן כקצין חי"ר וצנחנים ראשי, שנחשב לתפקיד מטה.

דן שומרון בויקיפדיה