זוכת גלובוס הזהב השנה

זוכת גלובוס הזהב השנה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: זוכת גלובוס הזהב השנה.
זוהי הגדרה בת 21 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מור, ג'וליאן מור.

מידע רנדומלי על הביטוי "מור":

מוֹר הוא בושם המופק משרף עץ המור (Commiphora Myrrha) אשר מקורו באתיופיה ותימן. לדעת הרמב"ם, המור מופק מן החי – מאיל המושק.

המור מוזכר רבות בתנ"ך. בתורה מופיע המור כבושם הראשון מבין הבשמים להכנת "שמן המשחה" – שמן הקודש, שבו קידשו את כל כלי המקדש – "וְאַתָּה קַח-לְךָ, בְּשָׂמִים רֹאשׁ, מָר-דְּרוֹר חֲמֵשׁ מֵאוֹת…" שמות (ל', כ"ג). המור בפסוק מאוית "מָר" ובצמוד למלה דרור.

המור נמנה עם אחד מסממני הקטורת ("… מור וקציעה שיבולת-נרד וכרכום…") שהקטירו בבית המקדש בשחרית ובין הערביים. יתרה מכך, בית המקדש נבנה על הר המוריה ועל פי המסורת היהודית: "נקרא שמו מוריה על שם המור" (מדרש בראשית רבה נ"ה ז').

מספר דוגמאות נוספות בהן מוזכר המור התנ"ך הן:

בתלמוד מכוּנה המור בעקבות הפסוק בספר שמות בכינוי "ראש לכל הבשמים", ובהקשר לשמו של מרדכי היהודי שקיבל אף הוא את הפירוש "מר דכי – מירא דכיא" (תלמוד בבלי, מסכת מגילה, דף י', עמוד ב'). מכאן המשיכו הפירושים אל הקבלה וכתבי האר"י, לעתים כאשר מר משמעותו חשוב (המשמעות הארמית של המילה), ולעתים מר במשמעות הטעם המר – טעמו של המור כמו בשמים רבים אחרים – ובכך ממשיל את הקושי בהישרדות היהודית בגלות, שבזכותו מגיע הדרור והגאולה לבסוף.

מור בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ג'וליאן מור":

פרס אוסקר (באנגלית: Academy Award) הוא פרס המוענק על ידי האקדמיה האמריקאית לקולנוע ונחשב לפרס הקולנוע היוקרתי ביותר בארצות הברית ובעולם. הטקס נערך בלוס אנג'לס, ומשודר ברשת ABC משנת 1976.

האקדמיה לקולנוע נוסדה ב-11 במאי 1927, ומונה בערך 6,000 אנשים (בהצבעה בשנת 2012 הייתה זכות הצבעה ל-5,783 אנשים). טקס האוסקר הראשון נערך ב-16 במאי 1929. עם מנחי הטקס בעבר נמנים בוב הופ (18 טקסים), בילי קריסטל (תשעה טקסים), ג'וני קרסון (חמישה טקסים) ווופי גולדברג (ארבעה טקסים).

מאז שנת 2002, מתקיים הטקס בתיאטרון דולבי.

דמות פסלון האוסקר היא אביר האוחז בחרב גדולה, וניצב על גליל של סרט קולנוע. הפסלון עשוי מבריטניום (סגסוגת של בדיל, נחושת ואנטימון) ומצופה בזהב, על בסיס משיש שחור. גובהו 34 ס"מ ומשקלו 3.85 ק"ג.

ישנן לפחות שתי גרסאות באשר למקור השם "אוסקר":

שני אזכורים המוקדמים ביותר לשם "אוסקר" הם מראשית שנות ה-30: האחד בנאום התודה של וולט דיסני מ-1932, והשני מכתבה במגזין טיים משנת 1934.

על מנת להתמודד על הפרס, הסרט היה צריך לצאת בשנה שלפני הטקס ולעמוד בקריטריון טכני – רזולוציה של לפחות 1080 על 2048 פיסקלים.

ג'וליאן מור בויקיפדיה