חומר שמייצרות דבורים

חומר שמייצרות דבורים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חומר שמייצרות דבורים.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: דונג.

מידע רנדומלי על הביטוי "דונג":

דונג דבורים (נקרא לעתים גם רק דונג), הוא חומר שהדבורים מפרישות מגופן לבניית הקן שלהן והוא מופק בכמות מסחרית כמוצר לוואי של תעשיית הדבש.

הדבורים מייצרות את הדונג בבלוטות שבצד הבטני של בטנן. הדונג מופרש כקשקשים קטנים בצבע לבן. זה קורה כאשר יש תנאים לבניין חלות דבש – אספקת מזון והתחממות מזג האוויר. מן הדונג הדבורים בונות את החלות שבקן. הן משתמשות בדונג גם כדי לאטום תאי חלה מלאים בדבש. בני אדם מפיקים את הדונג לשימושם בהתכת החלות. ההתכה נעשית בטמפרטורה שאינה גבוהה במיוחד (ראה תכונות הדונג ושימושי הדונג להלן).

הדונג הוא חומצות שומן ארוכות שרשרת, בעיקר חומצה קרוטית (cerotic acid) וחומצה פלמיטית (palmitic acid). צבעו לבן כשהוא מופרש מבטן הדבורה, אך מוכר בצבע צהוב בהיר עד צהוב-חום, חום, או אדמדם. הצבע מתקבל כתוצאה מתוספות שונות: אבקת פרחים ושאריות גלמי הדבורים הגדלים בתאי החלות. לדונג ריח אופייני. משקלו הסגולי של הדונג 0.960 עד 0.972. הוא חומר מוצק לא גבישי המתרכך עם עליית הטמפרטורה ונמס בטמפרטורה של 63°-64° – טמפרטורה גבוהה מכל שעווה מינרלית. בטמפרטורה רגילה הדונג יציב מאד מבחינה כימית אך דליק ומתחיל לבעור בטמפרטורת הצתה של מעל 200° . הוא אינו סופג מים ואינו נמס במים. מעט מאד ממיסים, למשל בנזן, ממיסים דונג. הדונג אינו רעיל ואם נבלע אינו נאכל ואינו מושפע כלל ממערכת העיכול.

דונג בויקיפדיה