ח"כ מטעם ש"ס

ח"כ מטעם ש"ס
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ח"כ מטעם ש"ס.
זוהי הגדרה בת 12 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: טל, פרץ, נהרי, סויסה.

מידע רנדומלי על הביטוי "טל":

במטאורולוגיה ובפיזיקה בכלל, נקודת הטל היא הטמפרטורה בה גז מסוים או תערובת גזים בעלי לחץ אדים מסוים צריכים להתקרר אליה (בהינתן לחץ ברומטרי קבוע) על מנת להגיע לרוויה. בנקודה זו נוצרת למעשה הטיפה הראשונה של הגז או תערובת הגזים. כאשר האוויר מסביבנו רווי, נוצרים טל או ערפל, ובמקרה שטמפרטורת נקודת הטל היא מתחת ל-0 מעלות צלזיוס, אז נוצר ערפל קפוא או ציפוי קרח על חפצים. כאשר האוויר מגיע לנקודת הטל, הלחות היחסית עומדת על 100%.

טל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "פרץ":

פֶּרֶץ וְזָרַח הם דמויות תנ"כיות, בניו התאומים של יהודה מתמר כלתו. כנאמר בספר דברי הימים א', פרק ב':

וְתָמָר, כַּלָּתוֹ, יָלְדָה לּוֹ, אֶת-פֶּרֶץ וְאֶת-זָרַח; כָּל-בְּנֵי יְהוּדָה, חֲמִשָּׁה.

פרץ זכה לשמו לאחר שזרח, הוציא את ידו מהרחם, והמיילדת קשרה עליה חוט שני, כאשר זרח החזיר את ידו, ואחיו יצא, אמרה לו המילדת: "מה פרצת עליך פרץ?".

לפי ספרות חז"ל, הם נולדו בשנת ב'רכ"ח.

הרמב"ן, בפירושו לסיפור לידת התאומים, מביא מדבריו של רבי נחוניא בן הקנה, המספר כי פרץ מייצג את הלבנה, הנפרצת ונחסרת לעתים, וזרח את החמה, הזורחת. לפי פרשנות זו, זרח ופרץ מייצגים שני כוחות הפעילים תמיד בתוך העם היהודי, הכוח היציב והקבוע של זרח מול הכוח התוסס והפעיל, המחפש מאבק מתמיד, המיוצג בידי פרץ.

פרץ הוא אביו של חצרון והוא הראשון בשושלת רבת דורות המוליכה, לפי ספר דברי הימים וסוף מגילת רות, מיהודה אל דוד המלך.

בניו של זרח הם זמרי, איתן, הימן, כלכל ודרע, ונכדו מאיתן הוא עזריה.

הדמות המוכרת ביותר שיצאה מזרח היא עכן שהעז למעול בחרם שהטיל יהושע לאחר כיבוש יריחו. על-פי המדרש התנגד שבט יהודה כולו להסגרת עכן בידי יהושע, ורק לאחר הפצרות רבות של יהושע כלפי זקני השבט, עכן הסגיר את עצמו.

פרץ בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "נהרי":

אורן נהרי (נולד ב-25 באוקטובר 1955) הוא עיתונאי, עורך ומגיש תוכניות טלוויזיה ורדיו ישראלי.

אורן נהרי הוא בן לדוד נהרי שהיה קצין בצבא הקבע ולימים איש המוסד ולתמר שהייתה מורה לפסנתר. נולד וגדל בחיפה, בוגר בית הספר הריאלי העברי בחיפה, שירת בצבא בתפקידי מודיעין. למד באוניברסיטה העברית מדע המדינה ויחסים בינלאומיים. הוא חלק מהמחזור שהגיע לאוניברסיטה בשנת "המהפך" של 1977. איתו למדו צחי הנגבי, איווט ליברמן, ישראל כץ, אילן גילאון, אמנון ברקאי, דן מרגלית וטלי בשן. בזמן לימודיו עבד כקצין ביטחון בטלוויזיה, וירין קימור, חברו מנוער, גייס אותו לטלוויזיה למחלקת הספורט, שהייתה אז בניהולו של אלכס גלעדי.

נהרי החל לעבוד במחלקת הספורט בתפקידים שונים. כתבתו הראשונה הייתה על דורון ג'מצ'י, שהיה אז שחקן כדורסל צעיר ומבטיח במכבי רמת גן, ולימים נעשה כוכב מכבי תל אביב ונבחרת ישראל.

ב-1985 עבר למחלקת החדשות, אז בניהולו של יאיר שטרן, ככתב בחדשות החוץ. משנת 1993 שימש עורך חדשות החוץ בערוץ הראשון. בשנת 1988 היה ממייסדי התוכנית "רואים עולם" עם דוד ויצטום (העורך והמגיש הראשון), עמנואל הלפרין ומיכאל דורון. בשנת 2000 ייסד עם דוד ויצטום את התוכנית "גלובוס" והיה עורך התוכנית. היה ממגישי תוכנית חדשות הלילה "מהיום למחר", וכן הגיש משדרים מיוחדים בנושאים שונים.

נהרי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "סויסה":

אלברט סויסה (נולד ב-1959 בקזבלנקה) הוא סופר, עיתונאי, אוצר אמנות ומסעדן ישראלי, ספר הבכורים שלו, "עקוד", זיכה אותו בפרס ברנשטיין לשנת 1991.

סויסה עלה לישראל עם משפחתו בשנת 1963 וגר בשכונת עיר גנים בירושלים. הוא למד בישיבה ואחר כך נסע לפריז ללמוד פנטומימה.

בשנת 1990 ראה ספרו "עקוד" אור בהוצאת הספריה החדשה. לספר שלושה חלקים, שכל אחד מתמקד בנער אחר מהשכונה. כולם ילדים של משפחות מרוקאיות שעלו והתיישבו בעיר גנים. הספר מתאר את החיים באחת השכונות המוחלשות ביותר בירושלים המערבית, בזרם תודעה שמשרבב יחד שפה מליצית וסלנג של עולים. הספר זיכה את סויסה בפרס ברנשטיין לשנת 1991.

בשנות ה-90 וראשית שנות ה-2000 היה כתב ובעל טור בעיתון "כל העיר". באותה תקופה הקים בית קפה בשם "זיגמונד" בשכונת רחביה בירושלים שאותו הוא מנהל כיום.

בשנת 2000 פגש את המחזאית יוספה אבן-שושן ולזוג נולד בן.

סויסה בויקיפדיה