לא דיבר ולא נתן לפעול (3)

לא דיבר ולא נתן לפעול (3)
כיצד לפתור תשחצים: גילוי ה"לא דיבר ולא נתן לפעול"

תשחצים, תשבצים מרתקים שבהם שחקנים ממלאים ריבועים ריקים באותיות כדי ליצור מילים וגדרים, הם שעשוע פופולרי שמאתגר את האינטלקט ומספק תחושת סיפוק. בין ההגדרות המצחיקות והסוררות לבין צירופי המילים הדורשים מחשבה יצירתית, פתרון תשחצים יכול להיות גם מהנה וגם מתגמל.

אחת מהגדרות התשחץ הנפוצות שעשויות להטעות אפילו מומחים מנוסים בתשחצים היא "לא דיבר ולא נתן לפעול (3)". הגדרה זו מעורפלת בכוונה, מאלצת פותרי חידות לחשוב מחוץ לקופסה ולשלב בין ידע בשפה, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות כדי למצוא את התשובה הנכונה.

על מנת לפתור הגדרה זו, שחקנים חייבים לנתח את כל המרכיבים בפירוט. המילה "לא" מצביעה על שלילה, בעוד ש"דיבר" יכול להתייחס הן לדיבור מילולי והן לפעולה של מתן הוראות או ביטוי דעות. במקביל, הביטוי "נתן לפעול" מרמז על מתן יכולת או סמכות לעשות משהו.

על ידי שילוב רמזים אלה, פותרי חידות יכולים להסיק שהתשובה קשורה לאדם או ישות שאינה מסוגלת לדבר או לבצע פעולה על אף שלה או לה סמכות או עמדה כלשהי.

דוגמה להגדרה זו יכולה להיות "לא דיבר ולא נתן לפעול (3)":

כעת, משחקני התשחצים נדרש לצלול לידע שלהם בשפה ולאוצר המילים שלהם כדי למצוא מילה בת שלוש אותיות המתאימה להגדרה זו. על ידי שימוש בטכניקות ניסוי וטעייה או על ידי בחינת רשימות מילים אפשריות, הם יכולים להגיע לבסוף לפתרון הנכון.

אפשרויות: שתק.

ביטויים דומים: לא דיבר ולא נתן לפעול (3) תשבץ, מה זה לא דיבר ולא נתן לפעול (3) בתשחץ, מה הפירוש של לא דיבר ולא נתן לפעול (3) בתשחץ.