מגיע אחרי הברק

מגיע אחרי הברק

פתרון תשחץ: מה מגיע אחרי הברק?

בפתרון תשחצים, לפעמים אנחנו נתקלים בהגדרות מעורפלות או לא ברורות שעשויות להשאיר אותנו מגרדים את ראשנו. אחת מהגדרות שעלולות לגרום לבלבול היא "מה מגיע אחרי הברק?". כדי לענות על שאלה זו, עלינו לפרק את ההגדרה ולהתבונן ברמזים השונים שהיא מספקת.

ברק: תופעה מטאורולוגית

הברק הוא תופעה מטאורולוגית מרהיבה הנצפית בסופות רעמים. זהו פריקה אדירה של חשמל סטטי שמתרחשת בין עננים, בין ענן לאדמה, או בין ענן לאוויר. פריקה זו יוצרת הבזק בהיר של אור המכונה ברק, ואחריו קול רם המכונה רעם.

מה קורה אחרי הברק?

כדי לענות על ההגדרה, עלינו לקבוע מה קורה בדרך כלל אחרי הברק. ניתן לחלק את התרחשויות אלו לשתי קטגוריות עיקריות:

אקוסטית

לאחר הברק, מתרחש בדרך כלל קול רם המכונה רעם. הרעם נובע מהתפשטות גלי הקול העוצמתיים שנוצרים מפריקת החשמל של הברק. כאשר הברק מתרחש, הוא מחמם במהירות את האוויר סביבו ליותר מ-27,000 מעלות צלזיוס. אוויר חם זה מתרחב במהירות עצומה, דוחף את האוויר הסובב ויוצר גל הלם. גל הלם זה הוא שיוצר את קול הרעם. לעיתים ניתן לשמוע כמה פיצוצי רעם לאחר ברק אחד, שכן גלי הקול יכולים לנדוד באטמוספירה ולעקוף מכשולים כמו גבעות ומבנים.

ויזואלי

אחרי הברק, ניתן לפעמים לצפות ב"זוהר נמשך". זוהר זה הוא אחרייה או שביל זוהר שנמשך במשך מספר שניות או דקות לאחר הברק. זה נובע מיונים של האוויר סביב נתיב הברק. כאשר הברק מתרחש, הוא מיינן את מולקולות האוויר, וגורם להן לאבד את אלקטרונים. האלקטרונים החופשיים האלה יכולים להתחבר מחדש למולקולות האוויר ולשחרר אנרגיה בצורת אור, מה שגורם לזוהר.

אפשרויות: רעמ.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 29/05/2024