מומחה בהכנת מאכלים

מומחה בהכנת מאכלים
אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בשלן, שף.

מידע רנדומלי על הביטוי "שף":

פרנסואה ואטל (בצרפתית: François Vatel בשמו האמיתי פריץ קארל ואטל- בגרמנית Fritz Karl Watel,‏ 17 בינואר 1631 – 24 באפריל 1671) היה טבח, אופה, קונדיטור ו"מטר ד'אוטל" צרפתי ממוצא שווייצרי. וטאל היה אחד מאמני המטבח החשובים של תקופתו.
עבד בשרותו של ניקולא פוקה, שר האוצר של לואי הארבעה-עשר ושל הנסיך לואי השני דה בורבון, נסיך דה קונדה והיה אחראי על המסיבות וחגיגות הפאר בטירת וו-לה-ויקונט ואחר כך בטירת שאנטיאי בימי ה"מלך-שמש".
שמו נקשר לנצח להמצאת הקצפת -ה"קרם שאנטיאִי"- אך גם למקרה הטרגי של התאבדותו בשעת מסיבה בגלל איחור בהגעת מנות "דג היום". שמו בצורה הצרפתית – פרנסואה ואטל – התפרסם במידה רבה גם הודות למאדאם דה סבינייה שכתבה עליו דברי הספד מלוטשים.

נולד בפריז כ"פריץ קארל ואטל" במשפחה של בנאי ממוצא שווייצרי. מקור המשפחה היה מאזור ציריך. בגיל 15 החל בתקופת חניכות שנמשכה שבע שנים אצל הטבח-קונדיטור יהאן הוורארד, הסנדק של אחיו.

בשנת 1653, בגיל 22, התקבל כנער מטבח (écuyer de cuisine) בטירת וו-לה-ויקונט (Vaux-le-Vicomte) שהייתה בהליכי בניה מתמשכים.

בעל הטירה, הוויקונט והמרקיז ניקולא פוקה התמנה זה עתה על ידי הקרדינל מאזארן לאחראי על אוצר הממלכה. נמרץ ובעל כושר ניהול, התקדם ואטל מהר לתפקיד מנהל שרותי האירוח (maître d'hôtel) של פוקה. ב-17 באוגוסט 1661 הזמין פוקה את המלך לואי הארבעה-עשר, שהיה אז כבר בן 23, את המלכה האם אנה מאוסטריה ואת כל חצר המלך – בסך הכל כ-3000 אורחים – לחנוכת טירתו בוו-לה ויקונט. כאחראי על הפרוטוקול ועל האירוח, אירגן ואטל מסיבה מפוארת ומנקרת עיניים. לארוחת ערב הובאו 80 שולחנות, 30 מזנונים, הוגשו חמש מנות מעדנים כמו פסיונים, גיבתוני גנים ("אורטולאן"), שלווים, חוגלות, והכל בכלים עשויים זהב לאורחים רמי-המעלה ובכלי כסף לשאר אנשי החצר. 84 כנרים ניגנו מוזיקה מאת לולי, הממונה על מוזיקת החצר של המלך.

שף בויקיפדיה