מעל בחרם יריחו בימי יהושע

מעל בחרם יריחו בימי יהושע
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מעל בחרם יריחו בימי יהושע .
זוהי הגדרה בת 26 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: עכן.

מידע רנדומלי על הביטוי "עכן":

עָכָן בֶּן-כַּרְמִי הוא דמות מקראית שחייתה בתקופת כניסת בני ישראל לארץ ישראל בספר יהושע. משפחתו, משפחת כרמי, הייתה חלק ממשפחת הזרחי בשבט יהודה.

משמעות שמו של עכן אינה ברורה. חז"ל דרשו את השם מן עכנה, שמשמעו נחש (סנהדרין מ"ד ע"ב), אך מילה זו היא יוונית עתיקה במקורה. בספר דברי הימים א', ב', ז' נקרא שמו עכר, ככל הנראה בעקבות מעשה המעילה בחרם ומותו בעמק עכור. רד"ק מפרש את שמו על דרך בעל ספר דברי הימים: "נראה שקראו 'עכר' שיפול יותר על לשון 'עוכר'."

כמתואר בספר יהושע פרק ז, בעת נפילת חומות יריחו בשעת הכיבוש, נדר יהושע נדר שכל הרכוש של העיר יוחרם לה'. עכן, שעל פי המדרש הסתמך על הפסוק "וְאָכַלְתָּ אֶת-שְׁלַל אֹיְבֶיךָ", לקח לעצמו "אַדֶּרֶת שִׁנְעָר אַחַת טוֹבָה וּמָאתַיִם שְׁקָלִים כֶּסֶף, וּלְשׁוֹן זָהָב אֶחָד חֲמִשִּׁים שְׁקָלִים" וטמן אותם באוהלו. בעקבות כך נכשלו בני ישראל בקרב נגד העי. בעזרת האורים ותומים הגריל יהושע גורלות והגיע לשבט יהודה. לאחר מכן הפיל יהושע פּוּר והגיע לעכן אשר הודה במעילתו בחרם. בתגובה למעילה זו, לקח יהושע את עכן, את רכושו ואת משפחתו לעמק עכור, ודן אותו ויש דעות האומרים שדן גם את משפחתו לסקילה. לפני הסקילה אמר יהושע: "מֶה עֲכַרְתָּנוּ, יַעְכָּרְךָ ה' בַּיּוֹם הַזֶּה". מאז נקרא שם המקום ההוא עמק עכור. מפרשי המקרא נחלקו האם עכן נהרג בגלל הגורל או בגלל הודאתו.

עכן בויקיפדיה