מתווה של מדינה אפריקאית הייתה ההצעה הבריטית בשבילנו (6,6)

מתווה של מדינה אפריקאית הייתה ההצעה הבריטית בשבילנו (6,6)
פתרון תשחץ מרתק: מתווה של מדינה אפריקאית

בעולם המרתק של פתרון תשחצים, הגדרות מאתגרות יכולות להצית ניצוץ של סקרנות ולדחוף את הגבולות של הידע שלנו. הגדרה אחת כזו, שהציתה לאחרונה דיונים בקהילת פותרי התשחצים, היא:

>

מתווה של מדינה אפריקאית הייתה ההצעה הבריטית בשבילנו (6,6)

הגדרה זו רומזת למתווה מדיני שהוצע על ידי הבריטים עבור מדינה אפריקאית ספציפית. כדי לפתור את ההגדרה הזו, עלינו לצלול אל תוך סבך המורכבויות הפוליטיות וההיסטוריות שהעצבו את מפת אפריקה.

בתחילת המאה העשרים, אפריקה הייתה יבשת המחולקת על ידי אימפריות קולוניאליות. בריטניה הייתה אחת המעצמות האירופיות העיקריות שהיו מעורבות באופן נרחב ביבשת, והשפעתה על נופיה הפוליטיים הייתה ניכרת.

בשנות השלושים והארבעים של המאה העשרים, עם הגעתן של תנועות לאומיות אפריקאיות, החלה בריטניה לשקול דרכים להגדיר את העתיד הקולוניאלי שלה באפריקה. אחת ההצעות הייתה ליצור מתווה למדינה אפריקאית שתאפשר לאנשים המקומיים להשתתף בשלטון העצמי תחת ההגנה הבריטית.

מתווה זה עורר ויכוחים ופרשנויות שונות. עבור חלקם, זה נתפס צעד חיובי לקראת עצמאות אפריקאית. אחרים ראו בו ניסיון לשמר את השליטה של האימפריה הבריטית.

ההגדרה של תשחץ מציינת כי המתווה הוצע "עבורנו", מה שמרמז שהוא יועד לעם של המדינה האפריקאית הספציפית הזו. עם זאת, כפי שנראה בהמשך, המתווה הזה לא זכה לתמיכה גורפת מצד כל המעורבים.

כדי לפתור את ההגדרה הזו, עלינו לחקור את ההיסטוריה הקולוניאלית של אפריקה ואת התפקיד שבריטניה מילאה בעיצוב הגבולות והזהויות של היבשת. על ידי כך, נגלה לא רק את המתווה המוצע אלא גם את ההשלכות והמחלוקות שבאו איתו.

אפשרויות: תוכניתאוגנדה.

ביטויים דומים: מתווה של מדינה אפריקאית הייתה ההצעה הבריטית בשבילנו (6,6) תשבץ, מה זה מתווה של מדינה אפריקאית הייתה ההצעה הבריטית בשבילנו (6,6) בתשחץ, מה הפירוש של מתווה של מדינה אפריקאית הייתה ההצעה הבריטית בשבילנו (6,6) בתשחץ.