נשיא שהתבלבל ועבר תעלה כדי להיות ראש ממשלה (5)

נשיא שהתבלבל  ועבר תעלה כדי להיות ראש ממשלה (5)

פתרון תשחצים: נשיא מבולבל שהפליג מעבר לים כדי להפוך לראש ממשלה

בתוך עולם הפתרונות המורכב והמהנה, מגיעה חידה מרתקת שמציבה בפנינו תעלומה נשיאותית לא שגרתית. ההגדרה קוראת: "נשיא שהתבלבל ועבר תעלה כדי להיות ראש ממשלה (5)". נשקול את הרמזים וננסה לפענח את זהות הדמות המסתורית הזו.

הנשיא המבולבל

תחילת ההגדרה מציינת כי מדובר ב"נשיא". נשיא הוא מנהיג מדינה, בדרך כלל נבחר לתפקיד לתקופה קבועה. מתוך כך, אנו יכולים להבין שהדמות בחידה כיהנה כראש מדינה באיזשהו שלב.

מעבר התעלה

ההגדרה מוסיפה כי הנשיא הנ"ל "עבר תעלה". תעלה יכולה להתייחס למספר גופי מים צרים וחשובים, אך ההקשר של התשובה עשוי לרמוז לתעלת מים ספציפית או משמעותית. ייתכן שהנשיא עבר בין מדינות המופרדות על ידי תעלה זו.

ראש ממשלה

החלק האחרון של ההגדרה מציין שהנשיא לשעבר הפך ל"ראש ממשלה". ראש ממשלה הוא בדרך כלל ראש הרשות המבצעת במדינה פרלמנטרית. משמעות הדבר היא שהדמות בחידה עברה מתפקיד כראש מדינה לתפקיד כמנהיג הממשלה.

סיכום הרמזים

לאחר ניתוח הרמזים, יש לנו את התמונה הבאה:

נשיא לשעבר,

עבר תעלה גדולה,

הפך לראש ממשלה במדינה אחרת.

כעת, עלינו להרהר בנשיאים לשעבר שעשויים להתאים לתיאור יוצא דופן זה. איזו דמות היסטורית חצתה גבולות גיאוגרפיים והחזיקה בשני תפקידים מנהיגותיים?

התשובה המלאה לחידה זו תסופק בפרק הבא. הישארו איתנו לגילוי זהות הנשיא המבולבל שעבר תעלה כדי להיות ראש ממשלה.

אפשרויות: מקרונ.

ביטויים דומים: נשיא שהתבלבל ועבר תעלה כדי להיות ראש ממשלה (5) תשבץ, מה זה נשיא שהתבלבל ועבר תעלה כדי להיות ראש ממשלה (5) בתשחץ, מה הפירוש של נשיא שהתבלבל ועבר תעלה כדי להיות ראש ממשלה (5) בתשחץ.