הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: סיקרה.
זוהי הגדרה בת 5 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.
אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!
אפשרויות: אדום עז, שני, ארגמן, חכלילי .
מידע רנדומלי על הביטוי "שני":
שני הוא צבען אדום, המופק מביצי כנימת מגן, עֲפָצִים שעל עצי אלון.
השני נקרא גם תולע, שְנִי תולעת, תולעת שָנִי, ואף שנים.
משמעות השני כצבע אדום עולה מפירוש הפסוק: "אם יהי חטאיכם כשנים – כשלג ילבינו, אם יאדימו כתולע – כצמר יהיו" (ישעיה, א', י"ח). בנוסף בשיר השירים, ד', ג' מצוי התיאור "כחוט השני שפתותיך", שהפך לביטוי רווח.
על האבנט שלבשו הכוהנים בבית המקדש הייתה רקמה מחוטי צמר צבועים בצבע השני שהופק מתולעת השני, חוטים בצבע השני משולבים גם בבגדי הכהן הגדול ובפרוכת. ביום הכיפורים בזמן בית המקדש, רצועת צמר בצבע השני שנקראה לשון של זהורית, הודיעה כי עם ישראל באותה שנה זכה לכפרה אם התרחש נס והיא הלבינה. בעקבות מחקרו של פרופסור זהר עמר יצאו אנשי מכון המקדש ללקט את נקבות כנימות השני על ביציהן לצורך הפקת צבע לצביעת אריגי המקדש.
כמו כן, על-פי סיפור המקרא בספר בראשית, כאשר תמר אשת יהודה כרעה ללדת תאומים – הוציא הבן הראשון את ידו וכאות לבכורתו, נקשר על ידו חוט שני, אולם אז אחיו פרץ החוצה לפניו. מסיבה זו הבן הפורץ נקרא פרץ (ממנו יצאה שושלת המלוכה, מכלב בן יפונה ועד בית דוד) והבן שעל ידו נקשר חוט השני נקרא זרח, על שם זריחת חוט השני (ממנו יצא עכן שמעל בחרם בתקופת יהושע בן נון לאחר כיבוש העיר יריחו).
מידע רנדומלי על הביטוי "ארגמן":
זֹהר עמר הלוי (נולד בשנת 1960) הוא פרופסור חבר במחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, אשר תחומי התמחותו הם: תולדות הטבע בעת העתיקה, זיהוי הצומח של ארץ ישראל, והחי של ארץ ישראל בהתאם לתיאורים במקורות ישראל; תרבות חומרית ריאליה וחיי יום-יום בתקופת ימי הביניים כפי שבאה לידי ביטוי בחקלאות ובמסחר; תולדות הרפואה ואתנופרמקולוגיה. המחקר המשלב דיסציפלינות שונות, מתחום ענפי מדעי הטבע, היסטוריה וארכאולוגיה עם בלשנות ותחומי מחקר מעולם היהדות.
מחקרים בולטים שערך בשנים האחרונות היו: תעודות הגניזה הקהירית כמקור להכרת הרפואה המעשית במזרח התיכון בימי הביניים, מחקר צבענים שבטקסטילים עתיקים ונייר עתיק, כנימת האלון כמקור לצבע ("תולעת השני"), צבע הארגמן, צמח האפרסמון, סממני המרפא המסורתיים בארץ ישראל ותיעוד מסורות כשרות בעלי החיים.
תושב נוה צוף (חלמיש) בבנימין, נשוי ואב לשישה ילדים.
למד בישיבת בני עקיבא בנתניה ובישיבת מרכז הרב בירושלים. שירת בצה"ל בהנדסה קרבית (רס"ן במילואים). לאחר השירות הצבאי עסק בהדרכות טיולים ובחברה להגנת הטבע במסגרת חוגי סיור. שימש במשך חמש שנים כמנהל הגן הבוטני האקולוגי, אבו כביר, קמפוס אוניברסיטת תל אביב הישנה.