עד יגונן כמו דוד המלך (3,4)

עד יגונן כמו דוד המלך (3,4)
פיצוח אתגר התשחץ: עד יגונן כמו דוד המלך

בעולם פתרון התשבצים, מפגש עם הגדרה מסקרנת זו הוא בבחינת הזמנה לפתרון מרתק: "עד יגונן כמו דוד המלך (3,4)".

הוצאת הילד לחצר היא מעשה אמיץ, גם אם אין בו סיכוני חיים כמו בזמנו של דוד המלך. אבל דאגותיו של הורה, גם במאה ה-21, אינן נופלות בהרבה מאלה של המלך דוד בימי קדם. דוד, בייחוד אחרי האירוע המצער עם בת שבע ואוריה החתי, לא היה נותן לסול מזור לאף אחד אם חלילה היה קורה משהו לילדיו או לנכדיו.

פתרון התשחץ צריך להביע רעיון חסות, או הגנה. ההקבלה לדוד המלך מטילה מגבלות מסוימות על הפתרון אפשרי, שכן הוא צריך להיות בעל אופי תנ"כי או עברי.

הצירוף "עד יגונן" מורכב משתי מילים. "עד" יכול להיות תואר פועל, כלומר בהקשר הזה הוא מתאר מישהו שמגן. "יגונן" היא צורת בינוני פועל בגוף שלישי יחיד, והוא נגזר מהפועל "גונן", שמשמעותו הגנה או חסות.

מכאן נוכל להסיק שהפתרון האפשרי הוא שם עצם שהוא גם תואר פועל, ומבטא רעיון של הגנה או חסות. חשוב לזכור את ההגבלה שנובעת מההקבלה לדוד המלך, ולנסות לחשוב על מילים תנ"כיות או עבריות שעונות לקריטריון זה.

עם זאת, חשוב גם לזכור כי פתרונות תשבץ דורשים לעיתים קרובות חשיבה מחוץ לקופסה ופתרונות יצירתיים. לכן, גם אם לא מצאתם מילה עברית או תנ"כית שעונה לקריטריון, אל תוותרו! נסו לחשוב על מילים או ביטויים אחרים שיכולים להתאים להגדרה באופן יצירתי.

נטו וחפשו, ובהתאם למילים שיעלו בדעתכם, מצאו במילון מילים בעלות 3 או 4 אותיות המתאימות למילים שעלו במוחכם. לחילופין, אפשר למצוא את רשימת כל המילים המכילות 3-4 אותיות והן תואר פועל, ואז לבדוק מתוכה את המילים המתאימות להגדרה שנתונה.

אפשרויות: יודענגנ.

ביטויים דומים: עד יגונן כמו דוד המלך (3,4) תשבץ, מה זה עד יגונן כמו דוד המלך (3,4) בתשחץ, מה הפירוש של עד יגונן כמו דוד המלך (3,4) בתשחץ.