עם בעל למך, מה היה לה להגיד במשפט? (3)

עם בעל למך, מה היה לה להגיד במשפט? (3)
כל האמת על המשפט של למך ועדה: תשחץ בלוג

מבוא

בעולם התשחצים, הגדרות מסוימות יכולות לגרום למוח שלנו לשבור את הראש כדי למצוא את התשובה המושלמת. אחת ההגדרות המאתגרות ביותר היא: "עם בעל למך, מה היה לה להגיד במשפט? (3)". הגדרה זו דורשת ידע מעמיק במקורות התנ"ך ובמיוחד בסיפורו של למך, אחד הדמויות המסתוריות ביותר בתנ"ך.

מי היה למך?

למך מוזכר בספר בראשית בפרק ד' כצאצא של קין, הרוצח הראשון. הוא היה נינו של אדם וחוה, האנשים הראשונים שנבראו על ידי אלוהים. למך מתואר כאדם אלים ונקמני, שהרג לא רק את קין אלא גם גבר צעיר שפצע אותו.

משפט למך

ההצהרה היחידה של עדה המופיעה בתנ"ך נמצאת בספר בראשית, פרק ד', פסוקים כג'-כד', שם היא משמשת בקטע המכונה "שירת למך". שיר זה הוא הצהרה אישית של למך, שבה הוא מביע את נקודת מבטו על האלימות שביצע, כמו גם על עונשו הצפוי.

בשיר זה מתגלה כי למך הרג גבר צעיר לא בהגנה עצמית אלא בנקמה על פצע שנגרם לו. למך טוען שהוא הרג את הגבר הצעיר בתגובה לפציעה משמעותית הרבה יותר שספג, וכי עונשו על המעשה הזה יהיה חמור פי 77 מזה של קין (בראשית, ד', כד').

עדה ומשפט למך

ההצהרה היחידה של עדה במשפטו של למך מגיעה בתוך שירתו המפורסמת, שם הוא מזכיר אותה כאשתו וקובע שהיא תסכים עם הצהרתו. עם זאת, בסיפור המקראי אין כל אינדיקציה ישירה למה שאמרה או חשבה עדה על מעשיו של למך.

אפשרויות: עדה.

ביטויים דומים: עם בעל למך, מה היה לה להגיד במשפט? (3) תשבץ, מה זה עם בעל למך, מה היה לה להגיד במשפט? (3) בתשחץ, מה הפירוש של עם בעל למך, מה היה לה להגיד במשפט? (3) בתשחץ.