עסק עם נוכל זה כמו תנין (8)

עסק עם נוכל זה כמו תנין (8)
פתרון תשחץ: ניחוש מפתיע להגדרה עקמומית

בדפים של ספרי תשחצים מתפתלים, אנו נתקלים בדרך כלל בהגדרות לא שגרתיות וסיבוביות לשמות עצם, תיאורים ומקומות. בין מבוך האותיות וסימני השאלה, חובבי תשחצים ברחבי העולם מתמודדים עם האתגר של מציאת המילים הנכונות המתאימות להגדרות המאתגרות הללו. לאחרונה נתקלנו בהגדרה מרתקת שהציתה את סקרנותנו: "עסק עם נוכל זה כמו תנין (8)".

בתחילה, נראה שמדובר בהשוואה מוזרה למדי. הרי עסק הוא ישות כלכלית, בעוד שתנין הוא יצור ימי מסוכן. מה לעזאזל יכול להיות קשר בין השניים? עם כמות כל כך מוגבלת של ריבועים בתשבץ, ברור שהתשובה לא תהיה מובנת מאליה. החלטנו לצלול לתוך העולם המרתק של רמזים לתשבצים ולגלות את הסוד מאחורי ההגדרה המסתורית הזו.

הצעד הראשון שלנו היה להתמקד במילה "כמו". במילים "עסק עם נוכל זה כמו תנין", המילה "כמו" מצביעה על כך שהעסק והתנין אינם זהים, אך הם חולקים כמה מאפיינים דומים. זה נתן לנו כיוון ברור יותר לחיפוש שלנו. לאחר מכן חילקנו את ההגדרה לשני חלקים עיקריים: "עסק עם נוכל" ו"תנין".

"עסק עם נוכל" מרמז על אינטראקציה כלשהי בין עסק לבין אדם לא ישר או בלתי אמין. דבר זה עשוי להצביע על עסקה לא הוגנת, שותפות מפוקפקת או כל סוג אחר של מניפולציה כלכלית. מצד שני, "תנין" מעלה ב脑海 תמונות של יצור מרשים אך מסוכן האורב במים. הוא ידוע בשיניו החדות, עורו השרירי ויכולת השחייה המהירה שלו. האם יש קשר נסתר בין התכונות הללו לבין עסקה כלכלית מפוקפקת?

ככל שחפרנו עמוק יותר, התחלנו לראות דפוס מעניין. בתנאי נוכלים בסביבה עסקית, יש לעתים קרובות תחושה של סכנה ומלכודות סמויות. בדומה להתקפת תנין לטרפו, נוכל עסקי עלול להציב מלכודת מורכבת, להסתתר מתחת לפני השטח ולנטרל את קורבנותיו ברגע הנכון. גם לעסק וגם לתנין יש את היכולת לגרום לנזק משמעותי, הן כלכלי והן פיזי, למי שנקלע בדרכם.

החלק הסופי בפאזל היה לחבר בין שני החלקים ולמצוא מילה בת שמונה אותיות שמתאימה גם ל"עסק עם נוכל" וגם ל"תנין". לאחר חיפוש ממושך במילון, נתקלנו במילה המושלמת: "הונאה". הונאה מוגדרת כ"עסקה כוזבת או לא הוגנת המיועדת לנשל את מישהו מכספו או רכושו". היא כוללת מרכיבים של חוסר יושר, תמרון ותחושה עמוקה של סכנה, ממש כמו ב"עסק עם נוכל זה כמו תנין".

לסיכום, המילה "הונאה" מהווה את התשובה המושלמת להגדרת התשבץ "עסק עם נוכל זה כמו תנין (8)". ההשוואה בין עסק לנכל לתנין מדגישה את הסכנות הטמונות בעסקאות לא כנות ואת הדמיון בין הטקטיקות של נוכל עסקי לאלו של טורף קטלני. בפעם הבאה שתיתקלו בהגדרה מאתגרת זו, זכרו את הניתוח המעמיק שלנו וגלו את המילה המסתתרת מאחורי המילים.

אפשרויות: קרוקודיל.

ביטויים דומים: עסק עם נוכל זה כמו תנין (8) תשבץ, מה זה עסק עם נוכל זה כמו תנין (8) בתשחץ, מה הפירוש של עסק עם נוכל זה כמו תנין (8) בתשחץ.