עצם עין אחת לרגע

עצם עין אחת לרגע
פתרון תשבצים: אתגר מתמשך

אתם יודעים את התחושה, נכון? אתם יושבים עם כוס קפה חמה, עיתון או מגזין ביד, ומתקרבים אל תשבץ מאתגר. עיפרון חדה ביד, אתם מתבוננים ברשת של ריבועים ריקים, מלאים בהבטחה לפתרון. כל רמז מעלה את התיאבון, כל אות שאנחנו מצליחים לפענח משחררת גל של סיפוק.

פתרון תשבצים, כידוע, אינו משחק ילדים. הוא דורש חשיבה יצירתית, ניתוח מילים, שליטה בשפה והרבה מאוד סבלנות. אך עבור רבים, הוא מהווה פורקן לחץ מצוין, הזדמנות להפעיל את מערכת העצבים ולשפר את הריכוז.

היום, ניגע במשחק מעניין במיוחד. תשבץ המוצג בפנינו כולל רמז חמקמק, שמאתגר אותנו לחשוב מחוץ לקופסה. ההגדרה:

"עצם עין אחת לרגע"

.

הרמז הזה מעורר מיד סקרנות. מה בדיוק הוא מתכוון? מהי אותה "עצם" שמשתמשים בה רק לרגע קצר? האם היא משהו מוחשי? אולי רעיון מופשט?

האתגר מביא אותנו לחשוב על משמעויות שונות של המילה "עצם", ועל הקשר בין עצם לבין רגע קצר. האם מדובר במשהו שנעלם במהירות? אולי משהו שנראה רק לרגע קצר ואז מתמוסס?

הדמיון מתפרע וחושב על אפשרויות שונות: האם מדובר בברק? ברק הוא בטח "עצם" של אור שנראה לרגע קצר – והוא הופך לזכר בזיכרון. אולי מדובר בחלום? חלומות הם "עצם" של המחשבה שנעלמת במהירות בבוקר. אולי מדובר במחשבה שנוצרת בראש ואז נעלמת?

כפי שאתם מבינים, האתגר הוא גדול. הפתרון לא פשוט ומחייב אתנו לרדת לפרטים שלו. אך כמו בתשבצים אחרים, ההנאה מצויה בדרך.

ההצעה שלי היא להתמקד במילים המתארות "עצם", לחשוב על פעלים המתאימים ל"רגע", ולנסות לשלב בין השניים. אולי אתם תמצאו את התשובה בדרך זו?

אשתף אתכם בהמשך בתשובה שמצאתי. מה השתמשתם אתם לפתרון ההתחלה? שתפו אותנו בתגובות!

אפשרויות: קרצ.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 27/06/2024