פיסל את "האדם החושב"

פיסל את "האדם החושב"
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: פיסל את "האדם החושב".
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רודן, אוגוסט רודן.

מידע רנדומלי על הביטוי "רודן":

אוליגרכיה
אנרכיזם
דיקטטורה
דמוקרטיה
סוציאל-דמוקרטיה
דמוקרטיה ליברלית
דמוקרטיה רפובליקנית
דמוקרטיה מסורתית
ליברליזם
מונרכיה
מונרכיה חוקתית
משטר צבאי
פשיזם
קומוניזם
סוציאליזם
רפובליקה
תאוקרטיה
מריטוקרטיה

קלפטוקרטיה

דִּיקְטָטוּרָה (בעברית: רוֹדָנוּת), שיטת ממשל בה נשלטת המדינה על ידי אדם יחיד או קבוצה של אנשים המרכזת בידה כוח מוחלט, ללא הפרדת רשויות, כך שהדיקטטור (הרודן) שולט בשלוש רשויות השלטון: הרשות המחוקקת, הרשות השופטת והרשות המבצעת. בדרך כלל, מבדילים בין דיקטטורה לבין מונרכיה (לרבות מונרכיה אבסולוטית, בה מרכז המונרך את כל סמכויות השלטון) שבה קיימת טענה ללגיטמיות השלטון מכוח ירושה או מסורת חוקתית.

מקורה של המילה דיקטטורה הוא במשרת הדיקטטור ברומא העתיקה בתקופת הרפובליקה הרומאית, שהיה פקיד שמונה על ידי הקונסולים לצורך מילוי משימה כלשהי, כגון ניהול משפטים או שיפוץ מבנים. במיוחד ידוע תפקיד ה"דיקטטור לצורכי ניהול מלחמה", לו ניתנה סמכות ניהולית על פני הסנאט והצבא לתקופה של שישה חודשים, או עד לסיומו של מצב החירום. היה זה לוקיוס קורנליוס סולה, הראשון שמונה ל"דיקטטור לכל ימי חייו", שסלל את הדרך למשמעות המילה דיקטטורה כפי שהיא מוכרת בימינו, כמציינת סמכות אוטוקרטית אבסולוטית.

רודן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אוגוסט רודן":

עידן הברונזה (בצרפתית: L'Âge d'airain) הוא פסל ברונזה מעשה ידי הפסל הצרפתי אוגוסט רודן משנת 1876. הפסל מתאר גבר עירום, בגודל טבעי (גובהו 182.9 ס"מ).

רודן יצר מספר עותקים של פסל זה.

הפסל הוצג לראשונה בתערוכה (סלון) בפריז שבצרפת בשנת 1877, ועורר שערוריה ציבורית בשל הריאליזם העז שלו. מבקריו של רודן טענו כי רודן לא פיסל למעשה את הפסל, אלא יצק גבס על גופו של דוגמן, ולאחר התייבשות הגבס, יצק לחלל שנוצר ברונזה, ולכן אין מדובר בפסל אלא ביציקה. רודן התנגד לטענות אלה בנחרצות והביא אמנים רבים שתמכו בכך שמדובר ביצירה פיסולית. התהודה הציבורית של הוויכוח הפכה את הפסל לפופולרי ביותר ורבים באו לראותו.

ההעתקים של הפסל נמצאים במוזיאונים רבים ברחבי העולם:

אוגוסט רודן בויקיפדיה