צי ספינות קרב בלעז

צי ספינות קרב בלעז
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: צי ספינות קרב בלעז.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ארמדה.

מידע רנדומלי על הביטוי "ארמדה":

אנגליה ממלכת אנגליה

הרפובליקה ההולנדית

ספרד

ממלכת פורטוגל

המלכה אליזבת
הווארד מאפינגהאם
סר פרנסיס דרייק

פליפה השני, מלך ספרד
הדוכס ממדינה סידוניה

34 ספינות מלחמה
163 סירות מסחר חמושות
30 מעבורות הולנדיות

22 גליאות
108 סירות מסחר חמושות

50-100 הרוגים
400 פצועים
8000 – 6000 מתו כתוצאה ממחלות

600 הרוגים
800 נפצעו
397 נשבו
62 ספינות
20,000 – 15,000 איש מתו כתוצאה ממחלות

הארמדה הספרדית (בספרדית: Grande y Felicísima Armada, בתרגום מילולי: הצי גדול ובר המזל, או Armada Invencible, הארמדה הבלתי מנוצחת) הוא כינויו של צי ספינות מלחמה ספרדי, שנשלח על ידי פליפה השני, מלך ספרד במטרה לפלוש ולהשתלט על חופי אנגליה בשנת 1588.

בשנת 1553 הוכתרה מרי הראשונה לבית טיודור כמלכת אנגליה. היא הייתה בת 37 בעלותה לכס המלוכה, ועדיין רווקה. מרי רצתה בילדים שירשו את כיסאה בבוא העת, לכן חיפשה חתן. מבין מספר מועמדים שהוצעו לה היא בחרה בפליפה השני, מלך ספרד, לאחר שהתאהבה בתמונתו; הם נישאו בשנת 1554. שידוך זה היווה גורם משמעותי ביחסים הטובים שנוצרו בין ממלכות אנגליה וספרד – יחסים שנמשכו עד מותה של מרי, בשנת 1558. מרי שאפה להחזיר את אנגליה הפרוטסטנטית לחיק הנצרות הקתולית, כצעד נגד למהלכיו של אביה, הנרי השמיני. קשר הנישואין שלה עם מלך ספרד הקתולית, שהייתה אז המעצמה הגדולה והחזקה ביותר באירופה, עורר חששות כבדים באנגליה ורבים פחדו שהמדינה עומדת להפוך לחלק מספרד. מרי רדפה באכזריות את הפרוטסטנטים והעלתה 280 מהם על המוקד ("המארטירים מסמיתפילד"). לכן יובן למה כונתה בפי האנגלים "מרי העקובה מדם" (Bloody Mary), שפירושו גם "הארורה".

ארמדה בויקיפדיה