צמח שאלתי, ונשמע שלא השבת (6)

צמח שאלתי, ונשמע שלא השבת (6)
פיצוח טריוויה משעשעת: פענוח תשחץ מחוכם

עבור פתרי תשחצים נלהבים, כל רמז הוא אתגר אינטלקטואלי מושך. פתרון ההגדרות המבלבלות הללו דורש תערובת של ידע כללי, מיומנות לשונית ותשומת לב לפרטים. בין האתגרים הקלאסיים ביותר בתשחצים נמצאת ההגדרה המורכבת והמשעשעת הזו:

צמח שאלתי, ונשמע שלא השבת (6)

המבנה המתוחכם של רמז זה מחייב גישה דו-כיוונית. ראשית, עלינו לזהות את הצמח המדובר, ואז לבחון מדוע התגובה לכאורה לשאלה עשויה להיחשב כ"שתיקה". הבה נשקע במעמקי ההגדרה ונגלה את ההיגיון מאחוריה.

פירוק הרמז

1. צמח:

המילה "צמח" מצביעה על שם עצם המציין יצור חי מהצומח. עלינו לזהות צמח ספציפי שמתאים להגדרתנו.

2. אלתי:

המילה "אלתי" היא צורת העבר של הפועל "אלת", שפירושו לבקש או להתחנן. ברמז זה, היא מצביעה על פעולה קודמת שבוצעה כלפי הצמח המדובר.

3. ונשמע שלא השבת:

חלק זה של ההגדרה הוא מפתח לפרשנותה. המילה "נשמע" מצביעה על תפיסה או הבנה, בעוד "לא ענית" מרמזת על היעדר תגובה. שמנו לב שזהו תיאור, ולא עובדה מוחלטת.

4. (6):

המספר בתוך סוגריים מציין את מספר האותיות בפתרון. זה מצמצם את אפשרויותינו לצמחים המורכבים משש אותיות.

ניתוח ההגדרה

לאחר ניתוח ההגדרה, אנו מבינים שעלינו לזהות צמח ספציפי באורך שש אותיות, שאם נשמע לאחר בקשה כלפיו, נשמע כאילו הוא שומר על שתיקה. צמח כזה צריך להיות קשור למושג של תקשורת או הימנעות מתגובה.

כעת, עלינו למיין את מאגר הצמחים האפשרי שלנו ולמצוא את זה שעונה על דרישות ההגדרה.

אפשרויות: לוענית.

ביטויים דומים: צמח שאלתי, ונשמע שלא השבת (6) תשבץ, מה זה צמח שאלתי, ונשמע שלא השבת (6) בתשחץ, מה הפירוש של צמח שאלתי, ונשמע שלא השבת (6) בתשחץ.