קבוצת האומנים הבולטת בשנות ה-70 הבינה שבחו"ל חסר שכל השומר לדוגמה (3,5)

קבוצת האומנים הבולטת בשנות ה-70 הבינה שבחו"ל חסר שכל השומר לדוגמה (3,5)
צלילה לתחילת שנות ה-70: חשיפת האמנים פורצי הדרך

העולם האמנותי בשנות ה-70 עבר טלטלה מרתקת, שכן קבוצת אמנים מוכשרים ויוצאי דופן עלו למרכז הבמה. אמנים אלה היו נחושים לערער על נורמות קיימות ולחקור גבולות חדשים בביטוי האמנותי, והשפעתם עדיין מורגשת עד היום.

בתחילת העשור, אמנים אלה חיפשו דרכים חדשות להתייחס לעולם המשתנה סביבם. התנועות החברתיות והפוליטיות של התקופה השפיעו עמוקות על יצירותיהם, ככל שהם השתמשו באמנות שלהם כדי למתוח ביקורת על חוסר השוויון, הצביעות והחוסר בהגיון בחברה.

אחת הנטיות הבולטות ביותר של אמנות שנות ה-70 הייתה הדגש על קונספטואליזם. אמנים החלו לערער על ההגדרה המסורתית של יצירת אמנות, והתמקדו במקום זאת ברעיונות, תהליכים והקשר שמאחורי היצירות שלהם.

יחד עם זאת, בשנות ה-70 חלה גם עלייה בביטוי רדיקלי יותר. אמנים הרגישו חופשיים לחקור נושאים טאבו, להתנסות במדיומים וחומרים חדשים, וליצור יצירות שהתריסו בפני הנורמות החברתיות והאסתטיות.

קבוצת האמנים המרכזית בזירה התוססת הזו כללה שורה של דמויות מרתקות ופורצות דרך. אמנים כמו אנסלם קיפר, ג'וזף בויס, מרין אברמוביץ' ואנדי וורהול הותירו חותם בל יימחה על עולם האמנות, והשפעתם ממשיכה להדהד גם כיום.

אפשרויות: חבורתלול.

ביטויים דומים: קבוצת האומנים הבולטת בשנות ה-70 הבינה שבחו"ל חסר שכל השומר לדוגמה (3,5) תשבץ, מה זה קבוצת האומנים הבולטת בשנות ה-70 הבינה שבחו"ל חסר שכל השומר לדוגמה (3,5) בתשחץ, מה הפירוש של קבוצת האומנים הבולטת בשנות ה-70 הבינה שבחו"ל חסר שכל השומר לדוגמה (3,5) בתשחץ.