קרן באנגלית, בבל בעברית, כתב בעיוורית (5)

קרן באנגלית, בבל בעברית, כתב בעיוורית (5)
פתור תשחץ: קרן, בבל, כתב עתיק

בדרך לפתרון תשחץ מעניין ומאתגר, נתקלנו בהגדרה מרתקת שדורשת ידע מקיף וקצת מחשבה יצירתית: "קרן באנגלית, בבל בעברית, כתב בעיוורית (5)".

ההגדרה משחקת במילים משלוש שפות שונות ומאתגרת אותנו למצוא את המכנה המשותף ביניהן. על פני השטח, קרן, בבל וכתב עתיק עשויים להיראות כישויות שאינן קשורות, אך עם קצת חקירה וחשיבה, נוכל לפענח את המסתורין שמאחורי התשובות הללו.

קרן באנגלית:

המילה "קרן" באנגלית היא "Horn". זוהי מילה נפוצה שמתייחסת לזיז גרמי שיוצא מראשן של חיות מסוימות, כגון פרות או צבאים. בתרבות האנגלית, לקרניים ישנן גם משמעויות סמליות, כשהן מייצגות כוח, שפע ועוצמה.

בבל בעברית:

המילה "בבל" בעברית מתייחסת לעיר העתיקה בבבל, שהייתה מרכז חשוב של תרבות ומסחר במזרח התיכון הקדום. העיר בבל מוזכרת רבות בתנ"ך ובכתבים היסטוריים אחרים, והיא ידועה במגדל בבל האיקוני, סמל לגאווה אנושית ובלבול לשוני.

כתב בעיוורית:

המושג "כתב בעיוורית" מתייחס למערכת כתיבה הנקראת "כתב יתדות". כתב יתדות הוא מערכת סמלים שנוצרו על ידי לחיצה על גבעול קנה על לוחות חימר רטובים. כתב יתדות שימש על ידי תרבויות עתיקות רבות במזרח התיכון, כולל הבבלים, האשורים והפרסים.

אפשרויות: ברייל.

ביטויים דומים: קרן באנגלית, בבל בעברית, כתב בעיוורית (5) תשבץ, מה זה קרן באנגלית, בבל בעברית, כתב בעיוורית (5) בתשחץ, מה הפירוש של קרן באנגלית, בבל בעברית, כתב בעיוורית (5) בתשחץ.