שחקו את 2נך בלעז (3)

שחקו את 2נך בלעז (3)

תשחצים פלוס – פתרון חידות תשחץ וקרוסוורד


שחקו את 2נך בלעז

שלומות לכל חובבי וחובבות התשחצים היקרים! הפעם נרחיב על הגדרה שהופיעה בתשחץ ותדרוש ידע בשפה הצרפתית, אז קדימה – "שחקו את 2נך בלעז (3)". פתרון החידה יהיה כל פעולה או תנועה הקשורה למשחק הביליארד בצרפתית.

משחק הביליארד, בלעז Billiard, מוכר בגרסאותיו השונות ברחבי העולם, וגם בצרפת הוא משחק פופולרי מאוד. בצרפתית, מכונה משחק הביליארד "billard", אך יש הבדלים מסוימים בין המינוחים המשמשים בצרפתית לבין אלה המוכרים לנו. למשל, המילה "2נך" מתייחסת לאחת משתי הכדורים הנפוצים במשחק שנבדלים בדרך כלל בצבעים – בדרך כלל לבן ואדום.

בצרפתית, ישנם מונחים רבים ושונים המתארים את המהלכים האפשריים במשחק הביליארד. לדוגמה, המונח "carambolage" מתאר מצב שבו כדור פוגע בשני כדורים אחרים ברצף. מהלך נפוץ נוסף הוא "massé", שבו השחקן משתמש בקצה המקל כדי להחליק את כדור המשחק על גבי שולחן הביליארד ולפגוע בכדור המטרה.

בצרפתית, המונח "jouer le 2" מתייחס למהלך ספציפי במשחק הביליארד שבו השחקן מכוון לפגוע בכדור ה"2נך" תחילה, לפני פגיעה בכדורי מטרה אחרים על השולחן. המונח "jouer" פירושו "לשחק" בצרפתית, ולכן הביטוי "jouer le 2" מתורגם פשוט ל"שחק את ה-2" או "שחקו את 2נך".

לכן, הפתרון להגדרה "שחקו את 2נך בלעז (3)" יכול להיות מונח צרפתי המשמש במשחק הביליארד לתיאור מהלך ספציפי שבו השחקן מכוון לפגוע בכדור ה"2נך" תחילה, לפני פגיעה בכדורי מטרה אחרים על השולחן.

אפשרויות: בלו.

ביטויים דומים: שחקו את 2נך בלעז (3) תשבץ, מה זה שחקו את 2נך בלעז (3) בתשחץ, מה הפירוש של שחקו את 2נך בלעז (3) בתשחץ.