שליח האלים במיתולוגיה היוונית

שליח האלים במיתולוגיה היוונית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שליח האלים במיתולוגיה היוונית.
זוהי הגדרה בת 29 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: הרמס.

מידע רנדומלי על הביטוי "הרמס":

מטהו של הרמס הוא סמלו המסורתי של האל הרמס מן המיתולוגיה היוונית: מטה מכונף, שעליו כרוכים שני נחשים, זה לעומת זה, כדוגמת הספרה 8.

ביוונית קרוי המטה kerykeion, מן המלה eruko (לרסן, לשלוט); בלטינית שמו Caduceus (קדוקאוס), והוא סמלו של האל מרקוריוס, מקבילו הרומי של הרמס.

משערים שמקורו של הסמל במסופוטמיה של המאה ה-26 לפנה"ס. נראה שאז הוא הופיע כמטהו של כרוז או שליח, מכונף לעתים, ועטוף בשני סרטים לבנים. בספר במדבר כ"א ח-ט מופיע לראשונה בתנ"ך נחש הנחושת, סמל דומה למטהו של הרמס.

עם עליית האימפריה היוונית הפך המטה לסמלו של האל הרמס, שליח האלים, אסטרולוג ומרפא, מגינם של הסוחרים ושל הגנבים. בימי הביניים אימצו האלכימאים את המטה לסמלם. במאה ה-16 נקשרה האלכימיה לרפואה במספר תחומים, והדבר הוליד שימוש במטה הרמס כסמל רפואי. עם זאת, הסמל הרפואי העתיק יותר הוא מטה אסקלפיוס, והוא סמלם של הרוב המכריע של ארגוני הרופאים והרוקחים כיום.

מטהו של הרמס מקושר עד היום לרוקחות ורפואה, בין היתר משום שמחלקת הרפואה של צבא ארצות הברית בחרה בו בטעות כסמלה ב-1902, והשגיאה לא תוקנה מאוחר יותר. ארגונים רבים העוסקים בתחומים אלה משלבים את המטה בסמלם כיום. צירוף מקרים מוצלח הביא לכך שהסליל הכפול של ה-DNA גם הוא בעל אותה צורה, כך שגרפיקאים יכולים לשלב בין המוטיבים.

הרמס בויקיפדיה