משפחת נדבנים יהודית

משפחת נדבנים יהודית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: משפחת נדבנים יהודית.
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רוטשילד.

מידע רנדומלי על הביטוי "רוטשילד":

משפחת רוֹטשילד היא שושלת בת שבעה דורות של בנקאים יהודים המפוזרים באירופה. מייסד השושלת הוא מאיר אנשל רוטשילד (1744 – 1812). במהלך המאה ה-19 הייתה משפחת רוטשילד למשפחה העשירה באירופה, לאחר שתי מלחמות העולם ירד ערכה. כיום ממשיכי השושלת הם בני הזוג בנג'מין ואריאן דה רוטשילד, שהונם נאמד בכ-4 מיליארד אירו.

תחילתה של השושלת במאיר אנשל רוטשילד (1744–1812). מאיר אנשל נולד בגטו היהודי בפרנקפורט בשם מאיר אנשל בוייר, וכבר בנערותו התגלה בו חוש עסקי מפותח. אביו, משה אנשל בוייר, היה בנקאי וסוחר במטבעות, אשר ברשותו היה בית עסק קטן. בימי חייו של אביו, עבד מאיר אנשל בחנותו, ועם מותו עבר לעבוד כפקיד זוטר בבנק בבעלות יהודית בהנובר.

כעבור מספר שנים הפך מאיר אנשל לשותף משני בבעלות על הבנק וזמן קצר לאחר מכן מכר את חלקו על מנת לפתוח בנק משלו. כאשר הפך מאיר אנשל לבנקאי מצליח, הוא אימץ את סמל העסק המשפחתי – מגן צבוע אדום, כשם משפחתו החדש רוטשילד (בגרמנית Roth Schild הוא "מגן אדום"), ומאז נושאת המשפחה שם זה.

הבנק שהקים מאיר אנשל התפתח עד מהרה והפך לרשת מוסדות פיננסיים ענפה, שהחזיקה סניפים בכל רחבי אירופה. כדי לשמר את כוחה הכלכלי של האימפריה הבנקאית שהקים, פיזר מאיר אנשל את חמשת בניו ברחבי היבשת, כדי שינהלו כל אחד את סניפי הבנקים שבתחומו. מאיר אנשל, ששם לו למטרה לשמור את הונה של המשפחה ולא לאפשר לו להתפזר, חיתן את בניו בנישואים ששרתו את מטרתו ולמעשה השאירו את ההון העצום בתוך המשפחה.

רוטשילד בויקיפדיה