שמו העברי של כוכב הלכת מארס

שמו העברי של כוכב הלכת מארס
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שמו העברי של כוכב הלכת מארס.
זוהי הגדרה בת 27 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מאדים.

מידע רנדומלי על הביטוי "מאדים":

ניתן להגדיר קרינה קוסמית (באנגלית: Cosmic ray) כחלקיקים אנרגטיים שמוצאם מחוץ לכדור הארץ. תערובת חלקיקים זו כוללת אלקטרונים, פרוטונים, קרינת גמא, קרינת בטא, קרינת אלפא וגרעיני אטומים אחרים מאזור גדול של הטבלה המחזורית. האנרגיה הקינטית של חלקיקים אלו נעה בין 14 סדרי גודל, ושטף הקרניים הקוסמיות על כדור הארץ הוא בערך ההופכי לריבוע האנרגיה. המגוון הרחב של אנרגיות חלקיקים משתקף במגוון רחב של מקורות. קרניים קוסמיות נובעות מתהליכים אנרגטיים בשמש עד לאזורים הרחוקים ביותר של היקום הנראה.

קרינה קוסמית, הידועה גם כחלקיקים קוסמיים, נחשבה תחילה לתוצר של איזוטופים רדיואקטיבים בקרקע. תאוריה זו הופרכה בשנת 1911 על ידי ויקטור הס, שבשנת 1936 זכה בפרס נובל לפיזיקה על עבודתו. הס השתמש במדידות אלקטרוסקופיות שנלקחו מגבהים שונים על ידי כדור פורח כדי להסיק שהקרינה הייתה קוסמית במקורה. הס המשיך והראה שהשמש אינה יכולה להיות המקור העיקרי על ידי מדידה עם כדור פורח בליקוי החמה של שנת 1912. הס חשב בזמנו שהקרינה הקוסמית היא קרינת גמא.

בשנת 1938, פייר אוז'ה צפה באירועי קרינה קוסמית כמעט-חופפים בשני מקומות מרוחקים ונפרדים. הוא הסיק שהם נבעו מחלקיקים ארעיים שהאנרגיה שלהם הייתה גבוהה מכדי לחדור דרך האטמוספירה. חלקיקים כאלו התנגדו במקום עם גרעינים באטמוספירה, וגרמו למפל חלקיקים הידוע כמקלחת אוויר מקרינה קוסמית. התברר שבאירועים שבהם אוגר צפה האנרגיה הגיעה ל-1015eV, פי 10 מיליון מכל תצפית קודמת.

מאדים בויקיפדיה