הדרך לפתרון התשחץ: ניתוח הגדרות כדי לחשוף את המילים החסרות
אחת ההנאות הרבות של פתרון תשבצים טמונה בפענוח ההגדרות המאתגרות הפזורות ברשת, במיוחד כאשר הן מתייחסות למושגים מופשטים או לתרחישים עמומים. הגדרה אחת כזו שמציבה מבחן מיומנות ותושייה היא:
>
לא הסכים ללמוד והעדיף ללבוש את זה כדי לעבוד (4)
על מנת להגיע לתשובה נכונה, ננתח את ההגדרה שלב אחר שלב, נפרק את רכיביה ונחפש רמזים שיובילו אותנו למילה החסרה.
פירוק ההגדרה
1. זיהוי הפועל הראשי:
הפעולה העיקרית המתוארת בהגדרה זו היא "
לבש
". הפועל הזה מרמז לנו שהתשובה צריכה להיות שם עצם הקשור ללבוש.
2. הגדרת הנשוא:
הנשוא של המשפט הוא "
זה כדי לעבוד
". חלק זה של ההגדרה מציין שהפריט שלובשים משמש למטרות עבודה.
3. זיהוי מילות מפתח:
מילות המפתח בהגדרה זו הן:
לא הסכים ללמוד
העדיף ללבוש
לעבוד
4. ניסוח משפט מחודש:
על ידי שילוב מילות המפתח, נוכל לנסח את ההגדרה מחדש כמשפט:
> מישהו שהעדיף ללבוש בגד מסוים במקום ללמוד, והשתמש בו לצורך עבודתו.
פתרון שלב אחר שלב
בהתבסס על הניתוח שלעיל, אנו יכולים להתחיל לצמצם את האפשרויות לתשובה:
הפריט צריך להיות בגד כלשהו.
הבגד צריך להיות מיועד לעבודה.
הבגד צריך להיות משויך למישהו שלא רצה ללמוד.
עם רמזים אלה בידינו, נוכל כעת לבחון מילים שונות בהקשר של עבודה ולאמוד את התאמתן להגדרה.
אפשרויות: סרבל.
ביטויים דומים: לא הסכים ללמוד והעדיף ללבוש את זה כדי לעבוד (4) תשבץ, מה זה לא הסכים ללמוד והעדיף ללבוש את זה כדי לעבוד (4) בתשחץ, מה הפירוש של לא הסכים ללמוד והעדיף ללבוש את זה כדי לעבוד (4) בתשחץ.