שלישיית אלים הינדואים

שלישיית אלים הינדואים
פתרון תשחץ: שלישיית אלים הינדואים

מבוא:

בעולם המרתק של תשחצים, מפגשים לעתים קרובות עם הגדרות מאתגרות שמבקשות שם או מילה שמתאימה לתיאור נתון. הגדרה אחת כזו שמטרידה פותרי תשחצים רבים היא: "שלישיית אלים הינדואים". כדי להכיר בצורה הטובה ביותר את התשובה הנכונה, עלינו לצלול אל תוך מיתולוגיה ההינדית העשירה ולבחון מקרוב את האלים המרכיבים את שלישייה חשובה זו.

ההינדואיזם ושילוש האלים:

ההינדואיזם, אחד הדתות העתיקות והמגוונות ביותר בעולם, מציע תפיסה מורכבת של האלוהות. בניגוד לדתות מונותאיסטיות המכירות באל יחיד, ההינדואיזם מאמין במגוון אלים ואלות שמייצגים היבטים שונים של האלוהי. מאפיין בולט של מיתולוגיה ההינדית הוא תפיסת השילוש, הידועה בדרך כלל כ"טרימורטי". טרימורטי פירושו שלוש צורות, והוא מתייחס לשלישיית האלים העיקריים: ברהמה, וישנו ושיווה.

ברהמה: הבורא:

ברהמה, ראש הטרימורטי, הוא האל הבורא. הוא מוצג לעתים קרובות עם ארבעה פרצופים, שכל אחד מהם מייצג כיוון קרדינלי. האיקונוגרפיה שלו כוללת ארבע ידיים הנושאות פריטים סימבוליים כמו ודות (כתבים הינדיים קדושים), כלי תפילה ומחרוזת תפילה. ברהמה מייצג את הכוח היצירתי של היקום ואת הידע העצום.

וישנו: המשמר:

וישנו, האמצעי בטרימורטי, הוא האל המשמר. הוא נתפס כשוכב על סרפנט אינסופי, אננטה, והוא מחזיק בקונכייה, דיסק, חרב ופרח לוטוס. וישנו מייצג את האיזון, ההרמוניה וההזדמנות ביקום. הוא התגלם בעולם מספר פעמים כאווטארים, דמויות אלוהיות כמו רמה וקרישנה, כדי להגן על הטוב ולשחזר את סדר היקום.

שיווה: ההרסני:

שיווה, החבר האחרון בטרימורטי, הוא האל ההרסני. הוא מוצג לעתים קרובות כיושב על שור הקדוש, נאנדין, או כמבצע ריקוד ההרסני שלו, טאנדאבה. סמלים שכיחים שלו כוללים סהר, גנגס (נהר קדוש) המשתפל משיערו וטרישול (קלשון משולשת). שיווה מייצג את כוח ההרס והטרנספורמציה, שהוא הכרחי כדי לפנות מקום ליצירה חדשה.

אפשרויות: טרימורטי.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 19/05/2024