נשמע שקין מעוניין בהבל, אבל הוא לא (4)

נשמע שקין מעוניין בהבל, אבל הוא לא (4)
גלה את סודות התשחץ: פתרון הגדרה מסקרנת

בנבכי עולם התשחצים, הגדרות חמקמקות מטעות את אפילו הבלשים הלשוניים החדים ביותר. אחת כזו, המופיעה בתשחץ בשאלה הפרובוקטיבית: "נשמע שקין מעוניין בהבל, אבל הוא לא (4)", דורשת חשיבה יצירתית ועיון מעמיק.

הגדרה מפתה זו משחקת במורכבות השפה האנגלית, ומרמזת על משחק מילים שטמון באותיות המרכיבות את שמות האחים המקראיים, קין והבל. מפתרי תשחצים מנוסים יזהו במהירות את האנלוגיה הסמויה, ויבינו שהתשובה לא מסתתרת מאחורי שם עצם ישיר, אלא במאפיין צלילי של השמות הנזכרים.

במבט ראשון, ייתכן שקין ישמע כמו שהוא מעוניין בהבל, בהתחשב בכך שהיגוי שמו מתחיל באות "ק", המייצגת את ביטוי החיבה "קי". עם זאת, התשובה הסופית חורגת מהרושם המיידי הזה וחושפת רב-משמעות מפתיע.

בהתמקדות בהברות המרכיבות את השמות, נוכל לגלות את המפתח לפתרון. הבל, בשמו האנגלי, הוא "Abel", ואילו קין הוא "Cain". בצליל, החלק האחרון של שם קין מזכיר את ההברה "אבל" במילה "קין", ויוצר קונוטציה של צער או אבל.

הנימה האירונית בהגדרה מרמזת על כך שבעוד ששמו של קין אולי נשמע כאילו הוא מייחל להבל, למעשה הוא מייצג את ההיפך הגמור. ה"אבל" בהברה "קין" מעביר בצורה חכמה את הניגוד הזה ומרמז על הנימה הקשה של קין כלפי אחיו.

בפתרון הגדרה מרתקת זו, כוחה של השפה בא לידי ביטוי מלא, ומדגיש את היכולת שלה ליצור רב-משמעות, איוריה ומשחקי מילים. זהו לא רק פתרון לחידה, אלא גם תזכורת ליכולתנו לפרש ולהעריך את העושר הלשוני בעולמנו.

אפשרויות: רוצח.

ביטויים דומים: נשמע שקין מעוניין בהבל, אבל הוא לא (4) תשבץ, מה זה נשמע שקין מעוניין בהבל, אבל הוא לא (4) בתשחץ, מה הפירוש של נשמע שקין מעוניין בהבל, אבל הוא לא (4) בתשחץ.