יעמיד אותם במקום בני ישראל. (4)

יעמיד אותם במקום בני ישראל. (4)

פתרון תשחצים: מי יעמיד אותם במקום בני ישראל?

פתרון תשחצים הוא פעילות מענגת ומאתגרת עבור חובבי מילים. אחת ההגדרות הנפוצות בתשחצים היא "יעמיד אותם במקום בני ישראל". הגדרה זו מתייחסת לדמות תנ"כית שנודעה בשל עוצמתה ומנהיגותה יוצאות הדופן.

לפתרון הגדרה זו, עלינו לצלול בין דפי ההיסטוריה ולהיזכר בדמות מפתח בברית הישנה שנחשבה למחליפה של בני ישראל. דמות זו נבחרה על ידי האל על מנת להוביל את עם ישראל אל עתיד חדש, ולהחליף את תפקיד בני ישראל כעם הנבחר.

כדי לפתור הגדרה זו, יש לבחון את ניסוח ההגדרה בקפידה. המילה "יעמיד" מרמזת על החלפה או החלפת משהו או מישהו. לכן, אנו מחפשים דמות שהוצבה במקום בני ישראל. ההגדרה מציינת גם שמדובר בתפקיד של "בני ישראל", מה שמכוון אותנו למישהו שממלא תפקיד דומה או מחליף אותם.

כשנבחן את דפי התנ"ך, נמצא דמות אחת שעולה בקנה אחד עם ההיבטים הללו – משה רבנו. משה היה נביא ומנהיג מרכזי בברית הישנה, שנבחר על ידי האל להוציא את בני ישראל מעבדות מצרים. הוא הנהיג את עם ישראל במדבר במשך 40 שנה, תוך לימוד חוקי הא-ל והנחייתם לעבר הארץ המובטחת.

משה נחשב לדמות משיחית בתנ"ך, שנבחר להנהיג ולשקם את עם ישראל לאחר עבודת הפרך שלהם במצרים. הוא קיבל את תפקידם הנבחר של בני ישראל, והיה המתווך בין הא-ל לעמו.

לפיכך, כאשר אנו מחפשים דמות "שתעמיד במקום בני ישראל", התשובה המועדפת תהיה: משה.

אפשרויות: יישר.

ביטויים דומים: יעמיד אותם במקום בני ישראל. (4) תשבץ, מה זה יעמיד אותם במקום בני ישראל. (4) בתשחץ, מה הפירוש של יעמיד אותם במקום בני ישראל. (4) בתשחץ.