התאבל עליו וביקש שידרגו אותו (5)

התאבל עליו וביקש שידרגו אותו (5)
התאבל עליו וביקש שידרגו אותו (5)

במשחק התשחץ, הגדרה זו עשויה לתעתע במבט ראשון. אולם, לאחר התבוננות מדוקדקת יותר, ניתן לפענח את הפתרון באמצעות שילוב של חשיבה יצירתית והבנה של משחק המילים.

המילה "התאבל" מרמזת על אובדן או עגמת נפש. בעוד שהמילה "דרגה" מרמזת על קידום או שיפור. על מנת ליישב את הסתירה לכאורה בין שני המושגים הללו, יש להתמקד בפרשנות הסימבולית של ההגדרה.

בהקשר זה, "האבל" יכול לייצג את הכאב והצער שחווים בעקבות אובדן אדם אהוב או מצב. "הדרגה" יכולה לייצג את הרצון להעלות על נס את זכרו של הנפטר או לשפר את המצב הקיים לכבודם.

לפיכך, המפתח לפתרון ההגדרה הוא למצוא מונח המציין גם תחושת אבל וגם בקשה לשיפור. מונח כזה עשוי להיות קשור לאזכרה, מחווה לזכר אדם שנפטר או לטקס המעניק כבוד או הכרה.

במילים אחרות, הפתרון להגדרה זו הוא מונח המייצג הן את הכאב על אובדן והן את הרצון להנציח את זכר האדם או המצב האבוד. מילה אחת כזו, המורכבת מחמש אותיות, עולה על הדעת ובוודאי תתאים להגדרה זו בתשחץ.

אפשרויות: שכללו.

ביטויים דומים: התאבל עליו וביקש שידרגו אותו (5) תשבץ, מה זה התאבל עליו וביקש שידרגו אותו (5) בתשחץ, מה הפירוש של התאבל עליו וביקש שידרגו אותו (5) בתשחץ.