הלל את המחזאי קטיף מטלון (9)

הלל את המחזאי קטיף מטלון (9)

פתרון תשחצים: שבח למחזאי הנודע

בעולם המרתק של פתרון תשחצים, נתקלים לעיתים קרובות בהגדרות ערמומיות הדורשות לא רק ידע כללי נרחב, אלא גם חשיבה יצירתית וגישה בלשנית גמישה. אחת מהגדרות אלה היא:

"הלל את המחזאי קטיף מטלון (9)"

הגדרה זו מעמידה את הפותר בפני חידה דו-שלבית. ראשית, עלינו לזהות את המחזאי המדובר, קטיף מטלון. לאחר מכן, עלינו למצוא מילה בת תשע אותיות המתארת היטב את פעולת ההלל או השבח של מחזאי זה.

על קטיף מטלון: אמן מילים עכשווי

קטיף מטלון הוא מחזאי, תסריטאי ובמאי ישראלי עטור פרסים, הידוע בהצגותיו הנועזות והמתרירות. מחזותיו עוסקים לעתים קרובות בנושאים חברתיים ופוליטיים רגישים, ובוחנים את מורכבות הזהות הישראלית ואת הקונפליקטים העמוקים של החברה.

ממחזותיו הבולטים של מטלון ניתן למנות את "הבנאליות של האהבה", שזיכתה אותו בפרס התיאטרון הישראלי למחזה הטוב ביותר בשנת 2007, ו"גטו", עיבוד מחודש ליצירתו הקלאסית של ס.אנשקי, שבחן את חוויית הגטו היהודי תחת הכיבוש הנאצי.

המחזות של מטלון זכו לשבחים רבים על כשרונו הלשוני החריף, דמויותיו המורכבות והיכולת שלו לחקור נושאים קשים באופן עוצמתי ומרגש.

הלל והתשבחות הראויות למחזאי

כעת, לאחר שהכרנו את קטיף מטלון ועבודתו, נוכל להתמקד בחלק השני של ההגדרה ולמצוא מילה בת תשע אותיות המתארת שיר הלל או שבח למחזאי זה.

מילה כזו צריכה לתפוס את מהות הכישרון, האומץ וההשפעה של מטלון על עולם התיאטרון הישראלי והבינלאומי. היא צריכה להביע את ההערכה, ההתפעלות והכבוד שאנו רוחשים לו על תרומתו העשירה לאמנות הבימה.

בהתחשב בפרמטרים אלה, מילה בת תשע אותיות שעולה בדעתנו היא:

המשך הפוסט יכלול את התשובה להגדרה.

אפשרויות: מיטלפונקט.

ביטויים דומים: הלל את המחזאי קטיף מטלון (9) תשבץ, מה זה הלל את המחזאי קטיף מטלון (9) בתשחץ, מה הפירוש של הלל את המחזאי קטיף מטלון (9) בתשחץ.