חסר רחמים

חסר רחמים
"חסר רחמים" – האם אתם מרגישים את הקושי?

פעם בשבוע, אנחנו מתכנסים סביב שולחן הקפה, עטים ביד, נייר ממוקד בתוך קערת סלט מיותמת. כבוד ומלחמה נלחמים זה בזה: בין ההנאה המתוקה של מציאת מילה חבויה לבלבול נוקב של הגדרה סתומה. כן, חבריי היקרים, אני מדבר על פתרון תשחץ.

השבוע, הגיעה הגדרה שממש גרמה לי לחשוב פעמיים (או אולי שלוש פעמים!). היא פשוט נותנת תחושה של תוקפנות ואכזריות, מציעה תמונה מצמררת של אדישות. המילה הזו,

"חסר רחמים"

, מרגישה כל כך חזקה וקודרת, שהיא פשוט דורשת התבוננות מעמיקה.

מה מרגישים כשנתקלים במילה כזו? האם היא מעוררת בכם זעם, פחד, או אולי חוסר נוחות עמוק? האם היא גורמת לכם לתהות איפה נמצאים הגבולות בין אכזריות ליעילות, בין חמלה לבין תכליתיות?

אולי יש בה משהו שמזכיר לנו את הסיפורים של ילדותנו, סיפורים על מפלצות רעות, יצורים נטולי רחמים שלא חשים שום צער על מעשיהם. אבל האם באמת אפשר לחלק את העולם לשחור ולבן, לטוב ורע? האם יש מקום ל"חסר רחמים" בתוך המורכבות של חיינו?

בזמן שאנחנו נאבקים למצוא את המילה המתאימה, אנחנו גם נאבקים עם הקשרים שלה. האם היא תיאור של אדם או אולי של מצב? האם היא מדברת על יחס אנושי או על כוח בלתי נשלט?

השאלות האלה, כמו הקשיים שבהגדרה, ממשיכות להתערבב ולעורר חשיבה. אולי, המטרה של תשחץ איננה רק למצוא את המילה הנכונה, אלא גם לחפש את המשמעות שלה, להבין את החוכמה שהיא מנסה להעביר לנו.

אז, מהי אותה מילה קודרת, "חסר רחמים"? אני מזמין אתכם להתעמק איתי בעולם המילים, לחפש את התשובה ולמצוא את המשמעות שמתחתיה.

אפשרויות: אכזר.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 11/08/2024