מאפיין באישיות

מאפיין באישיות
פותרים תשחצים: מתי "מאפיין באישיות" הופך למלכודת?

שלום לכולם! ברוכים הבאים לבלוג שלי, מקום שבו אנחנו יכולים לחקור את עולם התשחצים יחד, להעמיק בקסם של ההגדרות, ולטפס על פסגת הפתרון המוצלח.

היום, אני רוצה להתעכב על סוג מיוחד של הגדרה, אחת שגורמת לנו לעתים קרובות לחשוב פעמיים לפני שנרתמים למשימה. מדובר בהגדרות "מאפיין באישיות".

הן יושבות שם, ניטרליות לכאורה, ומציעות לנו תמונה של תכונות אנושיות, של נטיות אופי, של מה שמגדיר אותנו כבני אדם. אבל כשמתעמקים בהן, הן יכולות להיות מבלבלות. הן גורמות לנו לשאול את עצמנו: מה בדיוק אנחנו מחפשים? איך נצליח לזהות את המאפיין המדויק, כשיש כל כך הרבה אפשרויות?

ההאתגר בהגדרות "מאפיין באישיות" הוא דווקא בכך שהן נותנות לנו כיוון כללי, ולא מכוון אותנו לפתרון ספציפי. הן כמו שדות פתוחים שרוצים שנמלא אותם בפרטים, אבל אינן נותנות לנו את הכלים לעשות זאת.

לפעמים, הן אפילו גורמות לנו להתמכר ל"חיפוש עצמי" בתוך עצמנו, מנסים להבין איזה מאפיין אנו רוצים לראות בתשובה. האם זה המאפיין ששולט בנו, או אולי זה זה שאנחנו רוצים להציג לעולם?

אז איך בכל זאת מתמודדים עם הגדרות "מאפיין באישיות"? איך הופכים את ההגדרה הזו למפתח לפתרון מוצלח?

התשובות נמצאות ממש לפניכם.

בואו נסתכל על כמה דוגמאות להגדרות "מאפיין באישיות" ששכיחות בתשחצים:

"הצד השני של המטבע"

"תכונה בולטת"

"מה שמגדיר אותנו"

"מה שגורם לנו להיות שונים"

האם אתם מכירים דוגמאות נוספות?

הצטרפו אליי לשיחה בתגובות, שתפו את הניסיון שלכם עם הגדרות אלו, וחשבו: מה הופך את "מאפיין באישיות" למלכודת, ואיך אפשר לפתור אותה?

אפשרויות: תכונה.

נצפה לאחרונה ב: -תשחץ ישראל היום בתאריך 29/08/2024