בלשן ורופא מושבות הברון,נשיא ועד הלשון העברית בעבר

בלשן ורופא מושבות הברון,נשיא ועד הלשון העברית בעבר
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: בלשן ורופא מושבות הברון,נשיא ועד הלשון העברית בעבר .
זוהי הגדרה בת 51 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מזיא.

מידע רנדומלי על הביטוי "מזיא":

ונשיא ועד הלשון העברית בשנים 1930-1926

אהרן מאיר מַזְיֶ"א (פלך מוהילב, האימפריה הרוסית י"א באלול תרי"ח 1858 (כעת בלרוס) – ירושלים, המנדט הבריטי ד' בטבת תר"ץ 1930 (כעת ישראל)), רופא, בלשן, איש ציבור, רב מוסמך, מהנדס ופרדסן. היה רופא מושבות הברון, ממחדשי השפה העברית ונשיא ועד הלשון העברית.

נולד בפלך מוהילב והתייתם מהוריו בגיל צעיר. בהיותו בן 15 למד בישיבת מיר וכונה "העילוי ממוהילב" בשל ידענותו המופלגת. עבר לברלין על מנת ללמוד בבית המדרש לרבנים של עזריאל הילדסהיימר (שם הוסמך לרבנות אף שמעולם לא כיהן כרב) והתקרב לתנועת ההשכלה היהודית. בנוסף למד בברלין לימודי חול ולאחר שנתיים בברלין עבר לציריך והתקבל שם ללימודים בפוליטכניקום (האוניברסיטה ההנדסית-הטכנית) אך עבר ללימודי רפואה אותם סיים ב-1887. לאחר שסיים את לימודי הרפואה עבר לפריז כדי להתמחות ברפואת עיניים. באותה תקופה התקרב לציונות והכין עצמו לעלייה לארץ ישראל.

בפריז הוצג בפני הברון רוטשילד ועקב הרקע שלו ברפואת עיניים הוצעה לו משרת "רופא המושבות ביהודה" (ראשון לציון, פתח תקוה, עקרון וגדרה), שאחת הבעיות הגדולות בהן הייתה מחלת הגרענת.

מזיא בויקיפדיה