מלחין ישראלי 1905 1968, בין שיריו חולצה כחולה

מלחין ישראלי 1905 1968, בין שיריו חולצה כחולה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מלחין ישראלי 1905 1968, בין שיריו חולצה כחולה.
זוהי הגדרה בת 45 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: זעירא, מרדכי זעירא.

מידע רנדומלי על הביטוי "זעירא":

אליהו (אלי) זעירא (נולד ב-4 באפריל 1928) הוא איש ביטחון ישראלי בדימוס, היה אלוף בצה"ל, ראש אמ"ן במלחמת יום הכיפורים והאיש שהואשם על ידי ועדת אגרנט כאחראי יותר מכל להפתעה שפקדה את צה"ל עם תחילת המלחמה. בשל חלקו במחדל יום הכיפורים המליצה הוועדה להדיחו מראשות אמ"ן.

אלי זעירא נולד בחיפה ב-1928 לאב מהנדס חשמל ואם עקרת בית. את לימודי בית הספר היסודי והתיכון עשה בבית הספר הריאלי בחיפה. בשנת 1946 הצטרף לפלמ"ח, היה חבר בהכשרת בית השיטה, ושירת כמפקד מחלקה וכמפקד פלוגה בגדוד הראשון בחטיבת יפתח במלחמת העצמאות. לאחר המלחמה היה הקצין הראשון בצה"ל, שנשלח ללימודים בבית הספר למפקדי פלוגות של צבא ארצות הברית. עם שובו לארץ, השלים תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית.

בשנים 1954-1955 היה ראש לשכתו של הרמטכ"ל משה דיין. במבצע קדש שימש כראש ענף מבצעים במטכ"ל. לאחר מכן נשלח לקורס פיקוד ומטה בפורט-לוונורת בארצות הברית. ב-1960 מונה למפקד חטיבת הצנחנים, וכעבור שנתיים וחצי מונה לראש מחלקת מבצעים במטכ"ל.

בשנת 1963 עבר לאגף המודיעין, ועמד בראש מערך האיסוף. בינואר 1970 התמנה לנספח צה"ל בארצות הברית ובקנדה, והועלה לדרגת אלוף. בספטמבר 1972 שב ארצה, והתמנה לראש אמ"ן.

זעירא בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מרדכי זעירא":

יפה ירקוני (24 בדצמבר 1925 – 1 בינואר 2012) הייתה זמרת ישראלית, המזוהה עם תקופת קום המדינה והייתה פופולרית ביותר בשנות החמישים והשישים. כלת פרס ישראל לזמר עברי. נמנתה עם הבולטות שבזמרות ישראל.

נולדה בשם יפה אברמוב כבת הזקונים לאברהם ומלכה במשפחה בת שלושה ילדים. הוריה עלו לארץ ישראל מהקווקז בתחילת המאה העשרים. היא גדלה בדרום תל אביב ובגבעת רמב"ם (כיום שכונה בגבעתיים) והחלה את דרכה האמנותית בגיל צעיר, כשיחד עם אחותה ואחיה הצעירים הופיעה בבית הקפה המשפחתי בגבעת רמב"ם בהרכב שיצרו שנקרא "במתי". ההרכב זכה להצלחה בקרב באי בית הקפה הפופולרי, ובהמלצת הזמר שמואל פישר היא התקבלה כרקדנית בלהקת הבלט של גרטרוד קראוס ורקדה במסגרתה במשך עשר שנים.

ב-21 בספטמבר 1944 נישאה ליוסף גוסטין, שהתגייס יום לאחר הנישואין והיה מראשוני המתנדבים היהודים לצבא הבריטי. הוא וחבריו צורפו אחר-כך לבריגדה היהודית. גוסטין נהרג ב-29 במרץ 1945 במערכה על נהר סניו, בזירה האיטלקית במלחמת העולם השנייה (אחד משיריה, "אורי", נכתב על ידי רפאל קלצ'קין לזכרו והולחן על ידי יששכר מירון). מיד לאחר מכן נטשה את להקת הבלט עקב פציעה ברגלה.

מרדכי זעירא בויקיפדיה