קובץ סיפורים של עגנון

קובץ סיפורים של עגנון
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: קובץ סיפורים של עגנון.
זוהי הגדרה בת 21 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: על כפות המנעול.

מידע רנדומלי על הביטוי "על כפות המנעול":

בִּדְמִי ימיה היא נובלה מאת ש"י עגנון, הפותחת את הקובץ "על כפות המנעול", בהוצאת שוקן. הנובלה פורסמה לראשונה בשנת 1923 בכתב העת "התקופה", של הוצאת שטיבל בוורשה, בתקופת מגוריו של עגנון בגרמניה.

המספרת, תרצה מינץ, מתחילה את סיפורה במילים "בדמי ימיה מתה אמי. כבת שלושים שנה ושנה הייתה אמי במותה. מעט ורעים היו ימי שני חייה." היא ממשיכה בתיאור אחרית ימיה של האם, שבמהלכה לקחה האם כתבים, "כתובים כתיבה תמה על נייר דק", שאותם החזיקה בתיבה נעולה, ושרפה אותם. בתום שנת האבלות לקח אביה של תרצה את בתו לביקור בביתו של עקביה מזל, איש כבן 35, ויחד העלו את זכרה של האם. האב שאל את עקביה האם יש לו עותק של השירים שכתב ללאה, כדי לפרסמם בספר, ועקביה ענה: "הן למענה כתבתי את שירי, כי על כן לא העתקתים לי".

תרצה שקדה על לימודיה, בבית הספר ואצל מורים פרטיים. בחופשת הקיץ בילתה בביתה של מינטשי גוטליב, ידידתה הוותיקה של האם המנוחה, ושם סיפרה לה מינטשי על אהוב נעוריה של האם, עקביה מזל, סטודנט שהגיע מווינה, ונתנה לה לקרוא את יומנו, שאותו העתיקה.

ביומן, שבו עקביה מזל הוא המספר, מתאר מזל, סטודנט לפילוסופיה, את ביקורו בעיר מגוריהן של לאה ומינטשי, אליה הגיע בחופשת הלימודים. בביקורו הוזמן להתארח ימים אחדים בבית הוריה של לאה, ולאחר מכן שכר לו דירה בעיר ונשאר בה, ואל לימודיו לא חזר. עקביה התאהב בלאה, אך אביהּ אמר לו שהבטיח את לאה לאיש עשיר, מר מינץ, משום שלאה חולנית ותזדקק לתמיכתו של בעל עשיר, ולא תוכל להסתפק במורה עני.

על כפות המנעול בויקיפדיה