יישוב בדרום הארץ

יישוב בדרום הארץ
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: יישוב בדרום הארץ.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ירוחם, להבים.

מידע רנדומלי על הביטוי "ירוחם":

פנחס מענית (מוצ'ניק) (11 בדצמבר 1904, אוקראינה – 1 במרץ 1975, נהלל). היה ממקימיה וראש המועצה הראשון של המועצה המקומית ירוחם וכיהן בתפקיד כ-16 שנים עד פרישתו ב-1969, למעט כשנה בה הוחלף על ידי נסים אבודרהם, שנבחר בבחירות.

פנחס מוצ'ניק נולד באוקראינה ועלה עם הוריו, זהבה וחיים ושתי אחיותיו בשנת 1909 לארץ ישראל. אביו, חיים מוצ'ניק, החל הכשרה חקלאית בחוות אהרנסון בעתלית ואחרי זמן קצר עברה המשפחה לבת שלמה תוך שהיא דבקה בעבודת אדמה ויצור עצמי, ואכן נוספו בינתיים עוד שני ילדים למשפחה. כעבור כמה שנים התיישבו בגן שמואל בקבוצת עבודה שעבדה בפרדסי אתרוגים ומטעי זיתים.

בשנת 1921 הצטרפה המשפחה לראשוני מקימי נהלל ופנחס בן ה-16 לקח חלק מרכזי בהקמת המשק החקלאי ותרומה ליישוב בכלל. הוא נישא לרוזה מענית (ארטרכט) והתיישב במשקו בנהלל ב-1929. במלחמת העולם השנייה התגייס לצבא הבריטי ושרת בבנגזי, לוב עד סיום המלחמה.

למרות שהיה בעל משפחה צעירה שהתמודדה עם קשיי הקיום הבסיסיים, נרתם פנחס מייד עם הקמת המדינה להכשרה והדרכה במושבי עולים בגבול הצפון.

מענית הגיע לירוחם באוגוסט 1953 שבה התגוררו 32 משפחות בלבד.

ירוחם בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "להבים":

יישובי הלוויין הוא כינוי ליישובים עומר, מיתר ולהבים, שהם שלושה מן היישובים, הנמצאים במרחק יוממות מבאר שבע. אוכלוסיית היישובים האלו היא יהודית ועירונית ומתאפיינת במעמד חברתי-כלכלי גבוה. שלושת היישובים מצויים באשכולים 9-10 העליונים בדירוג החברתי-כלכלי של הלמ"ס. זאת בניגוד למרבית האוכלוסייה בנגב.

היישובים הוקמו בין השאר במטרה למשוך אוכלוסייה מבוססת לנגב וחיזוק האזור, אולם בפועל היישובים אוכלסו בעיקר על ידי אוכלוסייה מבוססת מבאר שבע ובכך תרמו להחלשתה של העיר. כמענה לתופעה זו הוקמה שכונת רמות בבאר שבע ומאוחר יותר גם שכונות יוקרה נוספות, כמו אזור בנה ביתך, המכונה פלח שבע.

פרוור יוקרתי נוסף של באר שבע, המצוי מרחק יומיות ממנה הוא קיבוץ חצרים.

להבים בויקיפדיה