בית חולים באשקלון

בית חולים באשקלון
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: בית חולים באשקלון.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ברזילי.

מידע רנדומלי על הביטוי "ברזילי":

בַרְזִלַּי הַגִּלְעָדִי מרוגלים הוא דמות מקראית. על פי המקרא היה איש עשיר שכלכל את דוד ואת צבאו בעת מרד אבשלום.

לאחר שדוכא המרד ודוד שב לירושלים הוצע לו כאות תודה לשבת בירושלים ולקבל את כל משאלותיו ותאוותיו מאת המלך. אך ברזילי, שהיה אז כבר בן 80, לא מצא טעם בחיים שכאלה, באומרו "האדע בין טוב לרע, אם יטעם עבדך את אשר אוכל ואת אשר אשתה…", והציע שבנו יתוגמל במקומו. ואכן, בנו כִמהם קיבל חלקת אדמה ליד בית לחם שנקראה על שמו כשהייתה מקום הממשל הזמני של שארית הפליטה אחרי רצח גדליהו. הכרת הטוב של שושלת המלוכה למשפחת ברזילי נמשכה גם לאחר מותו, ודוד הורה לשלמה לפני מותו כי בני ברזילי יהיו מאוכלי שולחנו. את בני המשפחה מוצאים שוב בספר עזרא, כאשר צאצאי משמרת הקוץ מן הכהנים שנישאו עם בנות המשפחה נדחו מן אכילת קודש הקדשים משום שלא יכלו לאמת את ייחוס כהונתם.

אופיו של ברזילי הגלעדי אינו ברור על פי חז"ל. מהעובדה שבגיל 80 לא יכול היה עוד ברזילי לחוש טעם אוכל למדו חז"ל שהוא היה שטוף בזימה וקפצה עליו זקנה, שהרי שפחה מבית רבי טעמה טעם קדירה גם כאשר הייתה בת תשעים ושתים, ו"ברזילי הגלעדי" היה שם נרדף בפי חז"ל לציון אדם שטוף בתאוות, עד כדי שפולט שכבת זרע רק מהסתכלות בבגדי נשים.

ברזילי בויקיפדיה